Otomobilde koltuk savaşları

Sürücü ve yolcuların konforunu artırmak isteyen otomotiv firmaları koltuk savaşını girdi. Lexus ve Citroen, yeni nesil koltuklarıyla sürüş konforunu garantiliyor.

Otomotiv dünyasında koltuk savaşları kızıştı. Ancak bu savaş pazar payı ya da liderlikle ilgili değil. Gerçekten otomobil koltuklarıyla ilgili... Sürücü ve yolcuların konforunu artırmak isteyen Lexus ve Citroen, koltuk savaşlarının iki baş kahramanı. Markaların, koltuk konusunda çalışmalarının nedeni ise otomobilin konforuyla ilgili ilk izlenimini koltukların vermesi. Ayrıca koltuklar destek sağlamanın yanı sıra araçtan ve yol yüzeyinden gelen titreşimlerin sönümlendirilmesine de katkıda bulunuyor. İleri Konfor (Advanced Comfort) programı kapsamında çalışmalar yürüten Fransız Citroen, yolcuya göre şekil alabilen bir koltuk geliştirdi. Yatak endüstrisinden ilham alan marka poliüretan köpük, viskoelastik ve dokulu köpük gibi birkaç katman özel malzeme kullanarak, her yolcunun vücut tipine uyum sağlayan hafızalı koltuklar geliştirmeyi başardı Otomotiv dünyasında bir konfor inovasyonuna imza attı.

Örümcek ağı gibi

Japon Lexus da yeni geliştirdiği Kinetik Koltuk Konsepti ile öne çıkıyor. Yenilikçi bir yapıya sahip olan koltuklar, esnek yapısı sayesinde vücudun şeklini alıyor. Hareket eden yapısı sayesinde, vücudun bel kemiği ve baş hareketlerini dengeleyerek, kasların rahatlamasını sağlıyor ve uzun süreli oturmanın yaratacağı sorunları engelliyor. Koltuk minderi ve sırtlığı yolcu ağırlığı ve dış kuvvetlerle kinetik olarak hareket edecek şekilde tasarlanan bu konsept koltuk, oturulduğunda görüş alanının sabit tutularak araç hareketlerinden etkilenmeden başın dengede kalmasını sağlıyor. Bu özellik ise sürüş kolaylığını ve konforunu beraberinde getiriyor. Koltuğun sırtlık merkezi, göğüsün koltuk üzerindeki dik eksende döner hareket yapmasını sağlayacak şekilde omuz yüksekliğinde yer alıyor. Bu başı dengede tutarak destek olurken, koltuk yapısının daha ince olmasını da sağlayarak araç ağırlığının azaltılmasına yardımcı oluyor. Koltuk sırtlığındaki örümcek ağı şeklindeki yapı malzemesinde petrol bazlı ürünler yerine çevre dostu sentetik ipek malzeme kullanılıyor. Kinetik Koltuk Konsepti'nin ilk olarak UX Concept'de uygulandı.

Otomobilde uçan halı konforu

Citroen, yol üzerinde uçan halı konforu sunacak olan yeni teknolojiyi ilk olarak yeni C3 ve C4 Picasso'da sunacak.

Ufuk Sandık/Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.