Huawei, 2018'e kadar Apple'ı geçmeyi hedefliyor!

Çinli Huawei'nin hedefleri büyük. Şirketten yapılan son açıklamalara göre firma, 2 yıl içerisinde Apple'ı telefon satışlarında geçmeyi hedefliyor.

Çin merkezli akıllı telefon üreticisi Huawei'nin son yıllardaki atağı herkesçe biliniyor. Son yıllarda ürettiği "Huawei P" ailesine mensup akıllı telefonlarıyla da pazardaki diğer firmaların amiral gemisi telefonlarına kafa tutmayı başaran firma, Google ile yapılan "Nexus" iş birliğinin de etkisiyle akıllı telefon pazarındaki üçüncülük konumunu iyice güçlendirmişti.

Huawei, son yıllardaki ivmenin de getirdiği öz güven ile birlikte geçtiğimiz dönemde 5 yıl içinde telefon pazarında zirveye yerleşmeyi hedeflediğini duyurmuştu.

Bu hedef doğrultusunda çalışmalarını sürdüren firma, son olarak geçtiğimiz gün yeni üst seviye modeli Mate 9 ile bir hayli ses getirmeyi başarmıştı.

Apple'ın tahtına göz dikti

Öte yandan Huawei'nin Başkanı Richard Yu, geçtiğimiz gün Reuters'a gelecek hakkında yeni açıklamalar yaptı. Yu, önümüzdeki iki sene içerisinde Apple'ı telefon satışlarında geçmeyi planladıklarını açıkladı.

Büyük fark yok

Diğer taraftan iki firma arasında çok da büyük bir fark yok. Strategy Analytics'in verilerine göre Huawei, geçen çeyrekte 33.6 milyon cihaz satışıyla %9 pazar payı yakalamıştı. Apple ise aynı çeyrekte 45.5 milyon cihaz satmış ve %12 pazar payına sahip olmuştu. Samsung'un pazar payı ise %20.1.

Ne diyorsunuz Huawei yakaladığı ivme ile 2018'de Apple'ı geçmeyi başarabilir mi?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.