Sanal alemdeki sahte fotoğrafın izini sürüyor

Ankaralı bir yazılım firması, sanal ortamda paylaşılan ve üzerinde oynama yapılmış fotoğrafların orijinalinin nerede ve ne zaman çekildiğini tespit edebilen ürün geliştirdi.

Ankaralı bir yazılım firması, sanal ortamda paylaşılan ve üzerinde oynama yapılmış fotoğrafların orijinalinin nerede ve ne zaman çekildiğini tespit edebilen ürün geliştirdi.

Hacettepe Teknokent'te çalışmalarını sürdüren Mantis firmasının Genel Müdürü Güven Köse, AA muhabirine yaptığı açıklamada, söz konusu yazılımı haber ajansları için geliştirdiklerini ve bu ajanslar tarafından üretilen orijinal fotoğrafların nerede, ne zaman, kimin tarafından kullanıldığını, kaçak kullanım olup olmadığını tespit etmeyi hedeflediklerini söyledi.

Yazılımın fotoğraf alanına özel olarak geliştirildiğini anlatan Köse, "Metin tabanlı şeyleri tespit edebiliyorsunuz ama fotoğrafı tespit etmek çok daha zor. Dolayısıyla fotoğraftan fotoğrafı tespit eden akıllı bir yazılım ürettik." dedi.

Ürünün zaman içinde ajans fotoğrafları boyutundan güvenlik sektörüne doğru evrildiğini anlatan Köse, şu ifadeleri kullandı:

"Fotoğraf manipüle edilmeye çok açık bir ürün. Üzerinde oynayabiliyorsunuz, altına bir hikaye ekleyebiliyorsunuz. Böylece ciddi bir algı yaratıyorsunuz. 15 Temmuz'dan sonra bu tür manipülatif hareketlerin devam edeceğini, fotomontajla, ses kayıtlarının değiştirilmesiyle kamuoyu oluşturulacağı ile ilgili çok ciddi istihbari bilgiler oldu. Bu tür durumlarda bizim elimizdeki çözüm, paylaşılan fotoğrafın gerçek durumu yansıtıp yansıtmadığını, geçmişte nasıl kullanıldığını ortaya çıkartmak."

"Kapasite ihtiyacına göre hizmet sağlayabiliyoruz"

Özellikle güvenlikle ilgili kurumlara sistemi sunduklarını dile getiren Köse, "Kurum ne kadarlık bir kapasiteye ihtiyaç duyuyorsa biz bu hizmeti sağlıyoruz." dedi.

Güvenlik ile ilgili kurumların dışında çeşitli markaların da kendileriyle ilgili görselleri takip etme ihtiyacı duyduklarını ifade eden Köse, sistemin bu tür bir ihtiyacı da karşıladığını söyledi. Köse, markaların reklam kampanyalarında kullandıkları afişlerin sosyal medya veya diğer sanal ortamlarda ne oranda kullanıldığını da tespit edebildiklerini bildirdi.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.