Avrupa Uzay Ajansı'na Mars projesi için 1,4 milyar avro kaynak!

Avrupa Uzay Ajansı, Mars araştırma projesi için 1 milyar 400 milyon avro kaynak buldu.

Avrupa Uzay Ajansının (ESA), Mars araştırma projesi için üye ülkelerden 1 milyar 400 milyon avro kaynak bulduğu belirtildi.

ESA Genel Direktörü Jan Woerner, İsviçre'nin Lucerne kentinde düzenlenen basın toplantısında, ExoMars projesi için 22 üye ülkeden 1 milyar 400 milyon avro kaynak bulunduğunu söyledi.

Rusya Uzay Ajansı (Roscosmos) ile ESA tarafından hazırlanan proje kapsamında, ExoMars isimli uzay aracı Mars'a fırlatılmış, ancak araç, 19 Ekim'de başarısız bir inişle Mars yüzeyine çakılmıştı.

İlgili: Mars'a inen Schiaparelli uzay aracına ne oldu? Hiç umut yok mu?

ExoMars'ın asıl amacı, 2020 için planlanan fırlatmaya ilişkin bilgi temin etmekti. ExoMars, ayrıca Mars yüzeyinde delik açarak ve kazı yaparak çeşitli jeokimya araştırmaları yürütecekti.

Uzmanlar, Schiaparelli isimli uzay modülünden paraşütle Mars yüzeyine iniş yapması gereken ExoMars'ın navigasyon sistemindeki sorundan dolayı yüzeye olan yakınlığını yanlış hesapladığını ve paraşütünü geç açarak yüzeye çakıldığını belirtmişti. ESA ve Roscosmos, 2020'deki ikinci ExoMars projesi için ortaklığa devam edeceklerini ve yeni bir fırlatış üzerine çalıştıklarını bildirmişti.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.