Türk oyun sektörü dünyada adından söz ettiriyor

OYUNDER Yönetim Kurulu Başkanı Kendirli, "50 milyonun üzerinde oyuncusu olan oyun geliştiricilerimiz var. Bunlar gerçekten küçümsenecek rakamlar değil." dedi.

Oyun Tasarımcıları, Geliştiricileri, Yapım ve Yayıncılar Derneği (OYUNDER) Yönetim Kurulu Başkanı Tansu Kendirli, AA muhabirine, her yıl yaklaşık yüzde 7 büyüyen ve önümüzdeki yıllarda 2 milyar dolarlık hacme ulaşması hedeflenen oyun sektörüyle ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Türkiye'deki oyun sektörünün büyük bir devrimin içerisinde olduğunu ve yeni bir soluk bulmaya çalıştığını ifade eden Kendirli, daha önce kurulan ve faaliyetini sürdüren çok başarılı bulunduğunu dile getirdi.

Sektörde yerini almaya başlayan yeni şirketlerin de oldukça başarılı çalışmaları hayata geçirdiğine dikkati çeken Kendirli, şöyle devam etti:

"Bunların piyasa tecrübeleri, bilgileri giderek artıyor. Dünyanın çok farklı bölgelerinden çok fazla insana aynı oyunu oynatmayı başardılar. Yani 50 milyonun üzerinde oyuncusu olan oyun geliştiricilerimiz var. Bunlar gerçekten küçümsenecek rakamlar değil. Türkiye'deki oyun sektörünün oyuncudan kaynaklanan sebeplerle geliştiricinin de buna ayak uydurmasıyla çok hızlı bir şekilde büyüyeceğine inanıyorum."

Reklamlardan da kazanıyorlar

Oyun üreticilerinin sadece satışından elde edilen gelirlerden kazanç sağlamadığına, aynı zamanda reklam gelirlerinin de bulunduğuna işaret eden Kendirli, Türkiye'de oyun üretiminin gelişmesi için bilgi seviyesinin de artırılması gerektiğini kaydetti.

Üniversite programlarında yer alması, hatta lise seviyesinde öğrencilerin bu alana yönlendirilmesi gerektiğini aktaran Kendirli, "Oyun, tarih öncesinden beri var olan, bugün dijital dünya aracılığıyla hepimizin önüne cep telefonları, tabletler, bilgisayarlar, konsollarla gelmeye başlayan bir şey. Dünya eğlence endüstrisinin bir numaralı alanı. Sinemayı, müziği toplasanız geçemeyecekleri kadar büyük bir alan demektir. Bu alanda para kazanmak için illa mühendis olmanıza, iyi bir çizer olmanıza gerek de yok." diye konuştu.

Kendirli, oyun endüstrisinin sadece bir eğlence aracı olarak görülmemesi gerektiğini, aynı zamanda eğitim ve kariyer alanı olduğunu vurguladı.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.