Türkiye'de Sosyal medyada en çok kimler yalan söylüyor? Kadınlar mı erkekler mi?

Kaspersky Labs araştırdı. Sosyal medyada neler oluyor?

Türkiye'deki sosyal medya kullanıcılarının %16'sı, dikkat çekmek ve çok sayıda "Like" (Beğeni) almayı garantilemek için bir yerdeymiş gibi görünüyor veya yapmadığı halde bir şeyler yapıyormuş gibi davranıyor. Bu oran erkeklerde %18'e yükseliyor. Birçoğu hayatlarını gerçekçi bir şekilde paylaşmak yerine sosyal medyada ilgi çekmeyi tercih ediyor.

Araştırma, erkeklerin sosyal medyada "Like" alma konusunda daha hassas olduğunu; beğeni toplamak için kadınlara oranla arkadaşları veya işverenleri hakkında utanç verici veya gizli olan şeyleri ortaya çıkarma ihtimallerinin daha yüksek olduğunu gösteriyor.

Türkiye'deki erkeklerin %11'i kadınların %9'una kıyasla iş arkadaşıyla ilgili gizli bir bilgiyi açığa vurabileceklerini; %10'u işverenleriyle ilgili gizli bir paylaşım yapabileceklerini; %7'si de kadınların %5'ine göre bir arkadaşı için utanç verici olan bir şeyi ortaya çıkarabileceklerini belirtiyor.

Kadınlar umdukları gibi "Like" almazlarsa üzülüyor ve hayal kırıklığına uğruyorlar. %23'ü, paylaşımlarını az sayıda kişinin beğenmesi halinde arkadaşları arasında popüler olmadıklarını düşünüyor; bu oran erkeklerde %21. Erkeklerin %23'ü ayrıca, kendileri için önemli olan biri onları "Like"lamazsa üzüldüklerini de itiraf ediyor.

Erkeklerin, kendilerini ve arkadaşlarını gözler önüne seren içerikleri postlayarak "Like" alma konusunda kadınlara oranla daha ileriye gidebilme eğilimine sahip olduklarını belirten Würzburg Üniversitesi'nden Medya Psikoloğu Dr. Astrid Carolus, erkeklerin sosyal uyuma daha az odaklanmış olduklarını ve bu nedenle daha çok risk almak isteyebileceklerine de değiniyor. Carolus, "Erkeklerin %15'i kadınların %8'ine kıyasla, alkol etkisi altındaki bir arkadaşının fotoğrafını çekebileceğini; %7'si kendini açığa vuran bir fotoğrafını yayınlayabileceğini; Başka bir %7'lik dilim de kadınların sadece %3'üne kıyasla, kendilerine ait müstehcen bir fotoğrafı yayınlayabileceğini açıklıyor" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.