Benchmark sonuçlarında hile tespit edildi!

Benchmark testlerinde hile yapan üç akıllı telefon modeli tespit edildi. Bu modeller ise OnePlus 3, OnePlus 3T ve Meizu Pro 6.

Benchmark testleri mobil cihazlarda sıkça kullanılıyor. Cihazların işlem gücünü, grafik performansını ölçen benchmark testleri, cihazları performanslarına göre sıralıyor ve tüketiciler yeni bir cihaz almak istediklerinde iyi bir kaynak oluyorlar.

Ancak görünüşe göre bazı akıllı telefon üreticileri bu durumu fırsat bilerek, benchmark testlerinde hile yoluna gitmişler. XDA Developers forumunda yayınlanan verilere göre, OnePlus 3, OnePlus 3T ve Meizu Pro 6 cihazlarının benchmark testinde hile yaptıkları tespit edilmiş.

Bu hilenin ise yazılımsal olduğu söyleniyor. Görünüşe göre bu telefonların yazılımında yer alan bir komutla birlikte, cihazlarda benchmark testi yapıldığında, işlemci yapay ve anlık olarak daha yüksek hızlarda çalışmaya başlıyor ve bu da cihazın testten aslında olması gerekenden daha yüksek puanlar almasını sağlıyor.

Yapılan testler sonucunda cihazların mesela AnTuTu'da bu yöntemle 10 bin puan daha fazla aldıkları görülmüş.

Benchmark'lar kodlanmış!

Öte yandan belirtilene göre bu cihazların yazılımlarında benchmark isimleri de kodlanmış. Bu benchmark'lar ise şunlar; Geekbench, AnTuTu, Androbench, Quadrant, Vellamo ve GFXBench. Yani en çok kullanılan benchmark platformları.

Aşağıdaki grafiklerde OnePlus 3T modeli için bahsedilen farkı görebilirsiniz. (Tek çekirdek ve çok çekirdek)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.