Apple, ilk dörde giremedi!

Apple, Çin'de gerilemeye devam ediyor. Apple, ülkede 2016 yılında beşinci en büyük akıllı telefon üreticisi oldu.

Çin ile ABD arasındaki kriz teknoloji devi Apple'ı da ciddi anlamda etkilemiş durumda. Çin'deki üretim tesislerini diğer ülkelere taşımaya başlayan Apple, bu konudan dolayı kısa vadede ciddi zarar etmişti. Şirket şimdi ise dünyanın en büyük pazarlarından birisi olan Çin pazarındaki düşüşüne devam etti.

2015 yılını Çin'de en çok telefon satan üçüncü firma olarak kapatan Apple, 2016 yılının sonu itibarıyla bu alanda beşinciliğe geriledi. Analiz firması Canalys'in raporlarına göre, Çin'de 2016 yılında 476.5 milyon telefon satışı gerçekleşmiş.

Huawei 76.2 milyon ile ülkede zirveye otururken, Oppo, 73.2 milyon ile ikinci, Vivo ise 63.2 milyon ile üçüncü olmuş. 2015'e göre birincilikten dördüncülüğe gerileyen Xiaomi ise 51.4 milyon satmış. Apple ise yıl içerisinde toplamda 43.8 milyon satmış.

İşte ilgili tablo;

Öte yandan analizler, Apple'ın Çin'deki pazar payının daha da düşeceğini ön görüyorlar. Apple da böyle düşünüyor olmalı ki son zamanlarda yatırımlarını başka ülkelere kaydırmaya başladı. Kısa bir süre önce şirketin Hindistan'da iPhone üretmeye başlayacağını öğrenmiştik.

Hindistan'ın da bu anlamda ciddi bir pazar olduğunu hatırlatalım.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.