Kalp atış hızını kamerayla ölçmeye yarayan teknoloji geliştirildi

Panasonic'in geliştirdiği teknoloji sayesinde kamerayla görüntülenen kişinin kalp atış hızı ölçülebiliyor.

Japon elektronik firması Panasonic, kamera tarafından görüntülenen kişinin kalp atış hızını ölçmeye yarayan bir teknoloji geliştirdi.

Japan Today isimli online haber sitesinde yer alan habere göre, "Temassız Yaşamsal Algılama" olarak adlandırılan teknoloji sayesinde kamera tarafından görüntüsü kaydedilen kişinin kalp atış hızı ölçülebiliyor.

Panasonic'ten yapılan açıklamada, hareket halindeki bir sporcunun kalp hızını hesaplamak için geliştirilen teknoloji ile görüntülenen kişinin tansiyon ve stres seviyesinin de ölçülebilmesinin mümkün olacağı belirtildi.

Geliştirilen yazılımın, kalp atış hızını, görüntülenen kişinin cildinde oluşan ışık yansımalarını izleyerek hesapladığı kaydedilen açıklamada, "Bunu, yalnızca yüzde değil, aynı zamanda görünen tüm bölgelerde kullanmak mümkün. Biz yüzü kullandık çünkü bu bölge, vücudun diğer bölgelerine göre daha ortada." ifadeleri kullanıldı.

Ayrıca, bu teknoloji için özel bir kameranın kullanılmasına gerek olmadığı, standart bir internet kamerasının bile yeterli olduğu kaydedildi.

Panasonic'in, bu teknolojiyi geliştirerek 2018 yılında pazarlaması beklenirken, yazılımın sporun yanı sıra çalışanların stresini ölçmek amacıyla çağrı merkezlerinde de kullanılması planlanıyor.


Kaynak: AA
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.