Günümüz telefon pillerini 3 kat geliştirecek teknoloji tanıtıldı!

Günümüz lityum iyon pillerinin mucidi 94 yaşındaki John Goodenough, yeni pil teknolojisini tanıttı.

Günümüz akıllı telefonların herhalde en çok şikayet edilen özelliği pilleri. 1 günü zor bir şekilde çıkaran günümüz telefonların pilleri tabii ki yeterli olmuyor. Ancak bu konuda gelişim mümkün. Özellikle bilim adamları bu konuda çalışmalarını sürdürüyorlar. Bu anlamda son olarak bugün yeni gelişmeler yaşandı.

Şu anda akıllı telefonlarda kullanılan lityum iyon pillerinin mucidi olan 94 yaşındaki John Goodenough, yeni pil teknolojisini duyurdu. Belirtilene göre yeni yöntem ile birlikte günümüz lityum iyon pillerine oranla 3 kat daha fazla enerji depolanabiliyor ve haliyle, pil ömrü 3 kat artıyor.

Fortune'da yer alan habere göre, yeni teknolojide sıvı elektrolitin yerini cam alıyor. Bununla birlikte pil çok daha hızlı şarj oluyor, asla patlamıyor ve düşük sıcaklıklarda çok daha iyi performans sunuyor.

Henüz başında!

Energy & Environmental Science gibi önemli bir dergide yayınlanan makaleye göre, şu anda bu pillerin gelişiminin çok başında. Tabii ki bu işin başındaki isim olan Goodenough'un 94 yaşında olduğunu unutmamak gerekiyor. Bu yüzden gelişim sürecinin uzun olmaması önem teşkil ediyor. Kendisi, 80'lerde lityum-iyon pillerin kalbini oluşturan kobalt-oksit katotun öncülüğünü yapmıştı.

Bu konuyla ilgili gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.