Beyin, ölümden sonra "derin uykuda" gibi çalışıyor!

Kanada’daki araştırmada “tıbben ölen” bir kişinin beyninin 10 dakika delta dalgaları yaydığı gözlemlendi. Uzmanlar, bu dalgaların normalde derin uykuda yayıldığını belirtti.

Kanada'da Western Ontario Üniversitesi uzmanları, yaşam destek ünitesine bağlı hayatını sürdüren dört kişinin, üniteden ayrıldıktan sonra kalp atışlarını ve beyin faaliyetlerini inceledi. Üç hastada, kalbin durmasının ardından beyin faaliyetleri de durdu. Ancak tıbbi olarak öldüğü belirlenen bir hastanın beyninden hâlen delta dalgalarının yayıldığı gözlemlendi. Uzmanlar, bu dalgaların normalde derin uykuda yayıldığını kaydetti. Doktorlara göre; hayatını kaybeden bu tür hastaların beyni, ölümden sonra 10 dakika boyunca "derin uykuda" olan bir insanın beyni gibi çalışıyor.

Deney sonuçlarını "olağandışı" ve "açıklaması olmayan bir durum" olarak tanımlayan araştırmacılar "Hastada, kalp ritmi ve arteryel kan basıncının durmasının ardından bir delta dalgası yayılmaya devam etti" dedi. Uzmanlar, kalbin durmasından 30 dakika önce ve durduktan 5 dakika sonraya kadar beynin elektriksel faaliyetinde önemli bir değişiklik olduğunu söyledi. Deney, tıbben öldüğü açıklanan bir kişinin aslında ölmemiş olabileceğini gösteriyor. Uzmanlar bu nedenle organ nakli için gerekli olan "tıbben ölü" açıklamasında acele edilmemesi gerektiğini vurguluyor. Aksi durumda aslında tam olarak ölmemiş birinden organ nakli yapılmış olabileceği belirtiliyor.

Kaynak: Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.