Youtube'ta büyük deprem! Şirketler bir bir çekildi

Youtube ve ünlü şirketler arasında neler yaşanıyor?

Güncelleme: Google tarafından konuyla ilgili açıklama geldi. Google sözcüleri tarafından açıklamaya aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Reklamların rahatsız edici videolarda gösterilmesi, Youtube ve ünlü markalar arasında büyük bir depreme neden oldu. Birçok ünlü isim Google'a karşı birleşti ve reklamlarını Youtube'tan kaldırmaya karar verdi.

Google, Youtube reklamları konusunda ne yapacak?

Bahsettiğimiz markalar arasında Wal-Mart, PepsiCo, Starbucks, General Motors, FX Networks ve Dish Network yer alıyor.

The Wall Street Journal'a göre şirketler Youtube'un özür dilemesi ve politikasında bir değişiklik sözü vermesine rağmen, reklamların halen istenmeyen şekilde görünmekte olduğunu, bu yüzden bir kısmını veya tamamını çekme kararı aldıkları belirtiyor.

PepsiCo, yaptığı açıklamada "Bazı reklamlarımızın nefreti teşvik eden ve rahatsız edici videolarda yer aldığını öğrendiğimizde oldukça korkunç bir hayal kırıklığına uğradık" dedi. Pepsi sözcüsü, Youtube'un aralarında bulunduğu bazı servislerden reklamların kaldırıldığını sözlerine ekledi. Starbucks da aynı gelişme karşısında şok olduklarını ve videoların vizyon ve kültürleriyle uyuşmadığını açıklamasını yaptı. Şirket reklamlarını Youtube'tan kaldırdı.

General Motors reklamları çektiğini doğrularken, Wal-Mart içeriğin korkunç olduğunu ve arama dışındaki tüm reklamlarını çektiğini basınla paylaştı. Sözü edilen diğer şirketler ise yorum yapmadı.

Reklamlar tespit edildi

The Wall Street Journal'a göre rahatsız edici Youtube videolarının yanında Amazon, Coca-Cola, Microsoft gibi büyük markaların reklamlarının göründüğü de tespit edilmiş. Coca-Cola, arama dışı reklamlarını çektiğini kabul ederken, Microsoft bu sorunları düzeltmek için medya ortaklarıyla birlikte çalıştıklarını söyledi.

Google sözcüsünden konuyla ilgili açıklama

Google İngiltere yöneticilerinden Ronan Harris'in, bugün çıkan haberleri ilgilendiren açıklaması;

"Kurulduğumuz günden bu yana Google'daki misyonumuz bilginin evrensel olarak erişilebilir ve kullanılabilir hale getirmek oldu. Web'deki fikir ve ifade özgürlüğüne, ifade edilen görüşlerle aynı fikirde olmadığımız zamanlarda bile kesinlikle inanıyoruz.

Bununla birlikte, Google reklamlarının nerede görüntüleneceğini tanımlayan katı politikalara duyulan ihtiyacın da farkındayız. Bu politikaların amacı reklamların, nefret dolu konuşmalar, rahatsız edici veya saldırgan içerikli sayfalarda ya da videolarda görüntülenmesini yasaklamaktır. Söz konusu politikalarımız durumların büyük çoğunluğunda, amaçlandığı gibi çalışmaktadır. Kötü reklamcılık uygulamalarını engellemek için her yıl milyonlarca dolar yatırım yapıyor ve binlerce kişi istihdam ediyoruz. Sadece geçtiğimiz yıl içerisinde 2 milyar kötü reklamı sistemimizden, 100.000'in üzerinde yayıncıyı ise AdSense programımızdan çıkararak 300 milyondan fazla YouTube videosunda reklam yayınlanmasını engelledik.

Bununla birlikte, ağımızdaki milyonlarca site ve YouTube'a bir dakika içerisinde yüklenen 400 saatlik video söz konusu olduğunda, her zaman hatasız olamadığımızın da farkındayız. Toplamın çok sınırlı bir yüzdesinin söz konusu bazı durumlarda, para kazanma politikalarımızı ihlal eden içeriklerde de reklamlarımız görüntülenebiliyor. Böyle durumlarda ilgili reklamı derhal kaldırıyoruz, ancak daha fazlasını yapabileceğimizi ve yapmamız gerektiğini de biliyoruz.

Reklamverenlerimiz ve ajanslarımızın, reklamlarının tartışmalı içeriklerde gösterilmesini engellemeye yönelik olarak daha basit ve daha sağlam yollar sağlayabileceğimize dair görüşlerini net bir şekilde anlamış bulunuyoruz. Halihazırda k, reklamlarının nerede görüntüleneceğini kontrol etmelerine imkan tanıyan (konu ve kategori istisnaları gibi) geniş çeşitlilikte araçlar sunmakla birlikte, çok az sayıdaki uygunsuz şekilde para kazandıran video ve içeriğin belirlenmesi konusunda ortaya daha iyi bir iş çıkarabiliriz. Bu çerçevede reklam politikalarımız ve marka kontrolümüzle ilgili kapsamlı bir incelemeye başladık ve önümüzdeki haftalarda markaların YouTube ve Google Görüntülü Reklam Ağı'nda reklamlarının nerede görüneceğini daha fazla kontrol altına almalarını sağlamaya yönelik değişiklikler yapacağız.

Hizmetlerimizi hem başarılı hem de güvenli bir şekilde kullanabilmeleri için yayıncılarla, reklamverenler ve ajanslarla birlikte çalışarak bu sorunları çözme ve daimi güvenlerini kazanma konusunda kararlıyız."

Konuyla ilgili yeni bir gelişme olursa aktarmaya devam edeceğiz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.