Periscope'a Türkiye'de dava açıldı! Uygulamanın adı değişti!

Popüler mobil uygulama Periscope'a ülkemizde dava açıldı. Periscope'un Türkiye'deki adı artık "Scope"!

Twitter tarafından hizmete sunulduğu günden bugüne büyük ilgi gören canlı yayın uygulaması Periscope bugün ülkemizde farklı bir konuyla gündeme geldi. Gelen raporlara göre Türkiye'de hizmet veren Periskop İletişim ve Prodüksiyon Hizmetleri LTD. ŞTİ, Periscope'a ülkemizde dava açmış. Açılan davada ise marka hakkına tecavüz edildiği gerekçe olarak gösterilerek Periscope'a ülkemizde ihtiyati tedbir uygulanması yönünde karar verildi.

Periscope'un adı "Scope" oldu

Periscope, bu davanın ardından yaptığı hamleyle ülkemizde adını "Scope" olarak değiştirdi. Şu anda Google Play'e girdiğimizde platformun yeni adıyla karşılaşıyoruz.

Öte yandan mahkeme açıklaması şu şekilde;

"İhtiyati tedbir isteyen vekili, marka tecavüzüne esas teşkil eden davalı Twitter'e ait Periscope isimli mobil uygulama diger davalılara ait Ios ve Android işletim sistemleri üzerinden kullanıcılara ulaştırıldığını ve söz konusu mobil uygulamaya erişimin engellenmesini, ayrıca yine mobil uygulamaya ait web sitesi olan www.periscope.tv internet sitesine ve @periscopeco isimli twitter kullanıcısının da dava konusu tecavüzün yer bulduğu diğer kaynaklar olduğunu ve tedbiren erişime engelleme kararı verilmesini, ayrıca yine davalıların Periscope adı altında tüm reklam ve tanıtım çalışmalarının ihtiyati tedbir yoluyla önlenmesini talep etmiştir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.