Toyota, 2,9 milyon aracını geri çağırıyor!

Japon otomotiv devi tüm dünyada hava yastığı sorunundan etkilenen 2,9 milyon aracını geri çağıracağını duyurdu.

Toyota, araçlarında kullandığı ve Takata markasının ürettiği hava yastıklarındaki sorun nedeniyle yeniden büyük çapta bir geri çağırma operasyonu gerçekleştirecek.

Geri çağırma operasyonu dünya genelinde, RAV4 ve Corolla Axio modellerini de içeren 2,9 milyon aracı etkiliyor. Bu araçlardan 1,16 milyon adedinin Okyanusya kıtasında ve Orta Doğu'da, 750 bin adedin ise Japonya'da satıldığı belirtiliyor.

Etkilenen araçlar arasında Avrupa'da satılan modeller de bulunuyor ancak kesin rakam henüz açıklanmadı. Ancak Toyota'nın en büyük pazarı niteliğindeki Kuzey Amerika'nın, bu geri çağırma operasyonundan muaf olduğu biliniyor.

Takata'nın ürettiği sorunlu hava yastıkları yüzünden daha önce Japonya'da, aralarında Mitsubishi, Hino ve Subaru'nun bulunduğu markalara ait yaklaşık 240.000 araç geri çağırılmıştı.

Takata'nın ürettiği hava yastıklarındaki sorunun; kaza anında devreye giren şişiricilerin çok yüksek şiddetle çalıştığı ve bu yüzden şarapnel parçalarının fırlamasına yol açmasından kaynaklandığı biliniyor. Dünya çapında bu sorundan etkilenen 100 milyondan fazla araç olduğu tahmin ediliyor. Şimdiye kadar Takata'nın sorunlu hava yastıkları; 150'den fazla yaralanma olayına ve en az 16 kişinin ölümüne sebep oldu.

Kaynak: Otohaber.com.tr

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.