HTC U11'in tasarımı facia!

Phone Arena editörü HTC U11'i eleştirdi.

HTC geçtiğimiz salı günü yeni amiral gemisi HTC U11'i tanıttı. Edge Sense özelliğiyle dikkat çeken telefon olumlu görüşler aldı, fakat Phone Arena editörlerinden Radoslav "Ray" Slavov aynı şekilde düşünmüyor. Ray S. telefonla ilgili eleştiri yazısında tasarımı "facia" olarak nitelendirdi, U11 ve şirketin son yıllardaki politikasıyla ilgili düşüncelerini dile getirdi.

Ray S.'nin eleştiri yazısı şu şekilde:

"HTC bir zamanlar mobil teknolojide yeniliğin ön saflarında yer aldı ve Android pazarında her türlü kar elde etmeyi başaran üç şirketten biri oldu. Kendi başına bir başarı. Artık o güzel zamanlar geride kaldı, şirket umutsuzca mobil endüstrinin geniş okyanusunda boğulmamaya çalışıyor. Şirket son yıllarda operasyonlarına yön verecek genel vizyon eksikliği ve kilit yetenek yetersizliği nedeniyle kendisini bu duruma soktu.

Bu durum beni gerçekten çok üzüyor, çünkü HTC'nin mükemmel stilini sevdim. Harika ürünlerle harika işler başardı. Şimdi ise bu başarı azaldı.

HTC için sonun başlangıcının Peter Chou tarafından başlatılıp başlatılmadığı tartışmalı. Şirketin eski CEO'su ile çalışmanın zor olduğu söylendi. Yine de parlak yıllar sundu. Her şey 2013 ve 2014 yılları arasında bir dizi üst düzey yöneticinin ayrılmasıyla başladı. Ana ürün yetkilileri, tasarım liderleri, küresel iletişim uzmanlarından bahsediyorum. Bu inanılmaz bir örnek aslında.

HTC U11'in tasarımı facia

HTC 10'un ardından U11 duyuruldu. Çoğu insana çekici gelmeyen bir telefon. Görünüşünde estetik unsuru pek yok. Eğer çocuklar uyumuyor ve yatmayı reddediyorsa, onları battaniyenin altına girmeleri için korkunç hikayeme başlıyorum! 2014'ten bu yana HTC'nin tasarım bölümünden üst düzeyde ayrılmalar oldu. One & Co, One serisi dahil olmak üzere HTC'nin şimdiye kadarki en iyi telefonlarında tasarımda belirleyici ve hoş işlere imza attı. HTC ve One & Co çalışanları ürünlerini tasarlarken ayrıntılara dikkat çekerek gerçek işçilik uyguladı. Bu durum One M7 ve M8 gibi cihazlarla sonuçlandı. Bununla birlikte piyasa gelişmeye başladı. Bu yüzden HTC'nin uzun vadeli hedeflerinde ve geleceğe yönelik vizyonunda daha katı şekilde durması gerekti. Fakat olmadı, 2014'te tasarım şefi Scott Croyle şirketten ayrıldı (daha sonra Nextbit Robin'i tasarlamaya başladı), aynı zamanda One & Co'nun satın alınmasından sonra kendisi HTC'de bulan Jonah Becker da HTC'yi terk etti. One & Co'nun tasarım yıldızı Claude Zellweger'ın ayrılmasıyla birlikte HTC'nin tasarım potansiyeli aşağıya indi ve sınırlandı.

HTC'nin akıllı telefon tasarımlarının bu ayrılmaların her birinden sonra giderek genel ve çirkin hale nasıl geldiğini görebilirsiniz. HTC'nin en iyi cihazları One M7'den sonra U11'e kadar giderek sıkıcı şekilde değişti. Evet şunu kabul ediyorum, alüminyum çerçeve, cam kaplama ön ve arka taraf gibi modern özellikler var, ancak tarz yok. Detayların oranları ve konumları kötü. iPhone benzeri A9 modeliyle başlayan bir trend. Sadece parlak arka taraf yeterli değil!

Sadece sıkıştırıyor musun?

Eskiden üreticiler teknik özelliklerle yenilikçi olmaya çalışırdı. Değişik derecede başarılar vardı, fakat bugünlerde üreticilerin yeni özellikler bulmaları gittikçe zorlaşıyor. Akıllı telefonların en temel yönleri performans, kamera, ekran, RAM vb... kısımlar zaten iyice gelişmiş durumda. Biz böyle düşünüyoruz. Bazı şirketler diğer özellikleri yapay zeka, kişisel asistan, sanal gerçeklik gibi diğer noktalara çevirmeye karar verdi. Bazıları da telefon ekranlarını orantısız hale getirmeye başladı.

HTC'de ne oldu? Bu çocuklar "fikir eksikliğini" sıkmakla yeniden tanımlıyorlar. Belki U11'in arkasındaki ekip çok genç ve tecrübesizdir. Halen böylesi şeylerin işe yaradığına inanıyorlar, ama bilmiyorlar. Telefonu sıkıştırmanız, basınç uygulamanız ne doğal ne de sezgisel olacaktır. Kazara sıkışmaya eğimli, yararlı bir şey yapmıyor.

Sadece uygulamaları başlatıyor. Sonra diğer bazı eylemleri yapacak şekilde güncellenebilir. Kullanıcılar tarafından yapılandırılabilir. Yani U11 sahipleri Edge Sense kullanmanın yollarını düşünmek zorunda kalacaklar. HTC'nin de neden ve ne için telefonu sıkıştıracağına dair fikri yok. Şimdilik işlevleri başlatmak amacıyla bu özellik kullanılacak. Bence gelecekteki yazılım güncellemesi ile de daha iyi hale gelmeyecek.

HTC tanıtımında Edge Sense'le ilgili şu açıklamayı yapmıştı:

"Dokunmatik ekranın ötesine geçmek istedik. Telefonla etkileşime girmek için tamamen yeni ve sezgisel bir yol olan Edge Sense'i geliştirdik. Basit bir sıkıştırma yepyeni bir dünyanın kilidini açıyor."

Yepyeni bir dünya "Bir uygulama başlatma" anlamına geliyor.

Birkaç parlak nokta yeterli değil

HTC U11'de her şey kusurlu değil. Telefon iyi stereo BoomSound hoparlörlere sahip ve aktif gürültü giderici kulaklıklarla paketlenmiş olacak. 3.5 mm'lik kulaklık girişi yok ve bağlantı USB üzerinden sağlanıyor. Telefonda ayrıca en üst düzey Qualcomm sistem çipi Snapdragon 835 bulunuyor. Kamera en iyisi. Teknik tarafta endişe edecek bir şey yok.

Her şeye rağmen yıl 2017 ve artık tüketicileri teknik özelliklerle etkileyemiyorsunuz. Keyifli tecrübe sunmak için farklılaşmaya ve net bir konumlandırmaya ihtiyacınız var. HTC U11'de bunların hiç biri mi yok ya da doğru yer de değil mi? HTC U11'in "iyi bir akıllı telefon olmayacağını" söylemiyorum. eminim iyi, ama yeterli değil. Mesela Moto G, 250 dolar ve yeterince iyi bir akıllı telefon. Öyleyse neden HTC U11 için 650 dolar ödemeliyim? Samsung Galaxy S8 incelememde de, Samsung'un daha düşük fiyatlı alternatif telefonlardan gelen baskıları göz önünde bulundurarak, tüketicilere üst düzey telefonları için ödeme yapmaya değdiğini ispatlaması gerektiğini belirttim. HTC de aynı şeyi yapmak zorunda."

Radoslav Slavov'un eleştirilerine katılıyor musunuz? HTC U11 hakkındaki görüşleriniz nedir? Yorumlarınızı bizimle paylaşmayı ihmal etmeyin.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.