SpaceX kargo mekiğinin fırlatılışı ertelendi!

Amerikalı özel mekik ve uzay aracı üreticisi SpaceX'in Uluslararası Uzay İstasyonu'na göndermeyi planladığı kargo mekiğinin fırlatılışı, hava muhalefeti nedeniyle ertelendi.

Amerikalı özel mekik ve uzay aracı üreticisi SpaceX'in Uluslararası Uzay İstasyonu'na (UUİ) göndermeyi planladığı kargo mekiğinin fırlatılışı, hava muhalefeti nedeniyle ertelendi.

Amerikan Havacılık ve Uzay Ajansından (NASA) yapılan açıklamada, Florida'daki Kennedy Uzay Üssü'nden yapılacak fırlatışın, platformun yaklaşık 18 kilometre yakınına şimşek düşmesinin ardından kalkışa 25 dakika kala durdurulduğu bildirildi.

Açıklamada fırlatışın cumartesi günü yapılacağı belirtildi.

SpaceX, bu denemede ilk kez kullanılmış bir Dragon kapsülünü uzaya fırlatacaktı. Üç yıl önce UUİ'ye yollanan kapsül, bazı modifikasyonların ve testlerin ardından yeniden fırlatılışa hazırlanmıştı.

Öte yandan fırlatışta itici olarak kullanılacak Falcon roketi de kalkışın ardından üsse geri dönecek teknolojiyle donatıldı. Kapsül ve roket, şirketin uzay seferlerinde yeniden kullanım yoluyla maliyetleri düşürme amacına uygun olarak tasarlanmıştı.

Bu arada UUİ'deki beş kişilik personelden Rus Oleg Novitskiy ve Fransız Thomas Pesquet, uzayda geçirdikleri beş buçuk ayın ardından bugün Dünya'ya geri dönecek.

Astronotları taşıyan Soyuz mekiğinin, ilerleyen saatlerde Kazakistan'a inmesi bekleniyor.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.