Steve Jobs, iPhone'da "Geri dönüş" düğmesi istiyordu

iPhone'un tarihini anlatan kitapta ilginç ayrıntılar ortaya çıktı.

Brian Merchant tarafından yazılan Tek Cihaz: iPhone'un Gizli Tarihi (The One Device: The Secret History of the iPhone) isimli kitapta ilginç bir detay ortaya çıktı. Steve Jobs'ın aslında iPhone'da geri dönüş tuşu olmasını istediği, fakat sonradan tek ana ekran tuşu için ikna edildiği belirtiliyor.

Merchant bu gelişmeyle ilgili kitabında şu ifadelere yer vermiş:

"Dokunmatik ekranlı telefonda en az bir düğmeye ihtiyaç olacaktı. Hepimiz bugün ana ekran tuşunu (Klasik home tuşu) iyi biliyoruz. Fakat Steve Jobs iki düğme olmasını istedi. Diğeri geri dönüş işlevini yerine getirecekti. Chaudhri bunun güven ve öngörülebilirlik üretlemek ilgili olduğunu savundu.

Chaudhri, güven sorunu olabileceğini belirtirken, diğer telefonlarla ilgili sorunun bir kısmının da, özelliklerin menüler üzerine gömülmesinden ve çok kompleks olmalarından yaşandığını söyledi. Geri dönüş tuşu işi zorlaştırıyordu."

Böylece tarih yazıldı ve tek ana ekran düğmesine karar verildi. Steve Jobs kendi içgüdüleri şüphelendi ve bir başkasını dinledi.

Bu küçük hikayenin ışığa çıkması için mükemmel bir zaman, çünkü iPhone'un ikon haline gelen home tuşu tarihe karışmak üzere. iPhone 8'in ne önünde ne de arkasında herhangi bir düğme olmayacak görünüyor. Touch ID veya parmak izi tarayıcısı ise ekrana entegre edilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.