Türkiye, Instagram Hikâyeler özelliğini en çok kullanan 4. ülke!

Instagram, geçen yıl hizmete sunduğu "Hikayeler" özelliğinin ilk yılı sonunda istatistiklerini açıkladı.

Instagram Hikayeler, 2 Ağustos yani bugün birinci yılını kutluyor. Hikayeler, bir yıl önce Instagram'da sadece önemli olanların değil, her anın paylaşabileceği bir ürün olarak lanse edildi. Bugün, 700 milyon kullanıcıdan oluşan küresel topluluğun 250 milyonu Hikayeler özelliğini günlük olarak kullanıyor (lansmanın ardından sadece iki ay içinde günlük 100 milyon kullanıcıya ulaştı). Instagram, geçtiğimiz bir yıl içinde Boomerang videolarının doğrudan hikayeye çekilmesinden çıkartmalara ve yüz filtrelerine, @mention'lama ve diğer hesaplara bağlantı verebilmeye kadar 20'den fazla yeni özelliği devreye aldı.

Instagram Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Marka Geliştirme Başkanı Amy Cole, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: "Hikayeler'i kullanıma sunmamızdan bu yana bir yıl geçti ve Instagram topluluğunun formata oldukça yaratıcı bir şekilde uyum sağladığını gördük. Her gün dünya çapında 250 milyondan fazla insan Hikayeler'i anlarını paylaşmak ve ilişkilerini derinleştirmek için kullanıyor. İlgi çekici hikaye üretimi konusunda markalar önde yer alıyor ve son 28 günde Instagram'daki işletmelerin yarısı bir Hikaye paylaştı. İşletmelerin, yeni ve mevcut müşterilerinin hayal gücünü yansıtmak için Hikaye kullanımını nasıl geliştirdiğini görmekten heyecan duyuyoruz."

Bireysel kullanıcılar kadar, işletmeler de Instagram'ı insanlarla yakınlaşmak, ilişkilerini geliştirmek için kullanıyor ve beş hikayeden biri, "Direct Message" (özel mesaj) alıyor. Kullanıma sunulduğu günden bu yana işletmeler Instagram Hikayeler'i şunlar için kullanıyor:

· Zamanla oynamak: gelip geçiciliği kısıtlı zamanda tamamlanacak satış promosyonları ve zaman konusunun hassas olduğu indirimler için kullanmak
· Promosyonlar yapmak, yarışmalar düzenlemek: topluluklarla iletişim kurmak ve geri bildirim istemek
· Öğretici içerikler oluşturmak: müşterilerine yeni fikirler için ilham vermek · Keşif için yüreklendirmek: markanın insanları etkilemesi için kısa tanıtım videoları ve benzeri içerikler yayınlamak
· Perde arkasını görmek: topluluğa özel, gerçek görüntüler vermek

İstatistiklerle Instagram Hikâyeler:

· 1 Kasım 2016 tarihinde Hikayeler'de lanse edildiğinden bu yana toplam Boomerang sayısı: 1.364.663.130
· @mention'lar hikayelerin içindeki etiketlemelerin yarısından fazlasını oluştururken, etiketlere ve hashtag'lere kıyasla üzerlerine tıklanma olasılığı da daha yüksek.
· Yaklaşık 21 milyon günlük tıklama ile bir Hikaye'den lokasyon sayfasına, hashtag sayfasına veya bir @mention'a (profile) gidiliyor.
· Bu 21 milyon tıklamanın %75'i bir @mention'a (profile) giderken, bu tür metadatalar ile yaratılan hikayelerin yalnıza %56'sı bir @mention (profil) içeriyor. Bu durum, mention'ların daha yüksek tıklanma ve yönlendirilme oranı olduğunun bir göstergesi.
· İnsanların bir arkadaşlarına, ilgilendikleri hesaplara veya markalara erişmek için tıklama olasılığı, bir lokasyon veya hashtag'den daha yüksek olduğu için, bu istatistik de paylaşılan deneyimler yoluyla ilişkileri güçlendirme konusundaki Instagram'ın yeni misyonunu destekliyor.

En çok etiketlenen lokasyonlar:

Jakarta, Endonezya
São Paulo, Brazilya
New York, NY
Londra, İngiltere
Madrid, İspanya

Instagram'ın verilerine göre en çok kullanılan hashtag'ler ise şöyle:

#GOODMORNING
#WORK
#GOODNIGHT
#MOOD
#HAPPYBIRTHDAY
#TBT
#LOVE
#HOME
#BOMDIA (Portekizce'de merhaba ya da iyi günler demek)
#RELAX

En çok kullanılan yüz filtreleri:

"Puppy"
"Sleep mask"
"Bunny"
"Love" (with the heart-shaped darts)
"Koala"

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.