Otomobilde geleceğin rengi belli oldu

"Otomotivde Renk Trendleri" raporuna göre 2016'da dünyada çoğunlukla beyaz ve nötr tonları tercih edildi.

Üretilen otomobillerin yüzde 75'i beyaz, siyah, gri veya gümüş renklerinden oluştu. Avrupa'nın en çok tercih ettiği otomotiv rengi ise yüzde 33 gibi ciddi bir oranla beyaz oldu. Gri, yüzde 18 oranla Avrupa'nın tercih ettiği en popüler ikinci renk olarak sıralamaya girerken, siyah yüzde 16 ile üçüncü, gümüş yüzde 10 ile dördüncü sırada yer aldı. Boya ve yüzey kaplama şirketi PPG'nin geleceğin renk trendlerini de ortaya koyduğu raporda, son yılların gözde renginin mavi olduğu belirtildi. 2017 ve 2018 yıllarında daha çok mavi renkli otomobilin yollarda olacağı tahmin ediliyor.

Kadınların tercihi farklı

PPG Otomotiv Tamir Boyaları Türkiye ve Ortadoğu Pazar Müdürü Bülend Alpay, mavinin lüks, orta ve kompakt sınıf otomobillerde artış gösterdiğini söyledi. PPG'nin raporunda erkek ve kadınların otomobil seçerken tercih ettiği renkler de yer aldı. Rapora göre, metalik renkler Amerikalı ve Avrupalı erkekler arasında popüler olurken, söz konusu pazarlardaki kadın tüketiciler otomobillerinde inci efektini tercih etti. Pazar ve araç türüne göre renk seçimlerine bakıldığında daha fazla çeşitliliğin dikkat çektiği raporda, Kuzey Amerika pazarlarında kompakt sınıf araçlarda gümüş öne çıkarken, spor otomobillerde ise siyah tercih edildi.

Kaynak: Otohaber

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.