Hyperloop Pod yarışmasını 320 km/s hıza ulaşan Alman öğrenciler kazandı!

Gelecekte adını çok duyacağımız Hyperloop ulaşım sistemi için düzenlenen bir yarışmada 320 km/s hıza ulaşmayı başaran Alman öğrenciler yarışmanın kazananı oldu.

Almanya'dan 30 öğrenciden oluşan bir ekip Pazar günü SpaceX Hyperloop Pod yarışmasını kazandı ve prototip podu saatte 324 kilometre hıza ulaşmayı başardı.

WARR Hyperloop adlı ekip, SpaceX'in Hawthorne, Kaliforniya'daki genel merkezinde düzenlenen yarışmaya katılmaya hak kazanan üç finalistten biriydi. Ekiplere SpaceX CEO'su Elon Musk'un Hyperloop yüksek hızlı ulaşım sistemi vizyonu kapsamında 1.2 kilometrelik bir tüp için bir prototip pod geliştirilmesi görevlendirildi. En yüksek maksimum hıza ulaşan ekip galibiyete ulaşacaktı.

WARR'ın hafif, karbon fiber bir pod olan prototibi, İsviçre, Kanada ve ABD'den gelen diğer iki takımın araçlarını rahat şekilde yenmeyi başardı. Takımın internet sitesinde yer alan bilgilere göre, 176 kiloluk WARR pod, 50kW'lık bir elektrik motoruyla güçlendiriliyor ve podun beş saniye içinde durmasına izin veren dört pnömatik sürtünme freni bulunuyor.

Münih Teknik Üniversitesi ekibi, Ocak ayında prototipi 94 km/s hızına ulaşan ilk Hyperloop Pod yarışmasında en hızlı pod ödülünü de kazandı. Musk, Pazar günü attığı tweet'le WARR'ı tebrik etti ve bir sonraki tweet'inde Hyperloop tüpünde "süpersonik" hızlara erişmenin mümkün olabileceğini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.