FinTech şirketlerinin yapay zeka ile imtihanı

Finans teknolojisi girişimleri için yapay zeka teknolojisi ile yepyeni bir kapı aralanıyor. Fintech İstanbul’da yayınlanan son makaleler özellikle yapay zeka konusundaki tartışmaları gözler önüne seriyor.

Dünya Ekonomik Forumu'nun (WEF) geçen yılki Davos Zirvesi'nde ana tema Endüstri 4.0 olarak belirlenmişti. O tarihte kapsamlı bir rapor yayınlayan WEF, yakın geleceğin trendleri arasında yapay zekayı da göstermişti. Yapay zeka, kullanım açısından şimdilik emekleyen bir bebeği andırsa da yapabileceklerinin pek sınırı yok gibi görünüyor. Elbette bu durum, geleneksel bankacılık anlayışından farklılaşan çözümlerin peşinde koşan Fintech şirketleri için de geçerli. Bugün chatbot'lar ile kısmen de olsa kullanıma geçen yapay zekanın asıl etkisi karar alma süreçlerinde kendini gösterecek. Tüm dünya piyasalarını takip eden, anlık olarak verileri işleyip çok fazla bileşenden oluşan bir sepet içinden doğru yatırım tavsiyelerini vermek yapay zekanın finans sektörüyle gerçek anlamda buluşmasını sağlayacak.

AMAÇ MALİYETLERİ DÜŞÜRMEK

PwC'nin Çin ve Hong Kong bölgelerinden sorumlu Fintech ve Regtech lideri Henri Arslanian, bu konuda görüşlerini açıklayan isimlerden biri. Medyadaki ilginin aksine yapay zekayla ilgili çözümlerin hem Fintech hem de geleneksel bankalar için iki noktaya odaklanması gerektiğini ifade eden Arslanian, bunları maliyetleri düşürme ve regülasyonlarla uyumluluk olarak sıralıyor. Bununla birlikte yapay zekanın, bankaların para aklamayı önleme ve çalışanların suistimallerinin önüne geçmede oldukça faydalı olabileceğine değiniyor.

Kaynak: Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.