Sanal paralar 200 milyar dolara koşuyor

Çin ve Rusya yeni bir sanal para birimi yaratmada anlaşırken dünyanın en büyük bankalarından 10’u ortak üretim kararı aldı. Bitcoin ile ünlenen sanal paralar çok popüler çünkü çok hızlı bir değer artışı yaşanıyor.

Sanal para cephesinde son dönemde ciddi hareketlenmeler var. Çin ve Rusya yeni bir sanal para birimi yaratmada anlaşırken dünyanın en büyük bankalarından 10'u ortak üretim kararı aldı. Teknoloji devleri de birer birer bu alandaki altyapıya yatırım yapıyor. Bitcoin ile ünlenen sanal paralar (cryptocurrency) çok popüler çünkü çok hızlı bir değer artışı yaşandı ve '10 yıl önce 20 dolarlık bitcoin alsaydınız şimdi 1 milyon dolarınız vardı' konulu haberler çıktı. 1 Eylül'de 5 bin 13 dolar ile tüm zamanların en yüksek seviyesini gören Bitcoin fiyatı, bu seviyeden oldukça gerilemiş olsa da hâlâ popüler. Aslında adları kamuoyu tarafından fazla bilinmeyen diğer sanal paralarda son günlerde ciddi hareketler var. Yıl sonunda piyasa değerleri 200 milyar doları bulması beklenen sanal paralar için devletler ardı ardına adım atıyor. Bankalar bir araya geliyor ve teknoloji devleri yatırım yapıyor.
SANAL CEPHE OLUŞTU

Çin sanal paralara yasak getireceğini açıklayınca hem Bitcoin hem de en büyük rakibi Ethereum darbe aldı. Bu hamle Çin'in sanal parayı reddettiği anlamına gelmiyor. Çünkü Çin'in dönem başkanlığında dün biten BRICS (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin ve Güney Afrika) zirvesinde Rusya ile ortak sanal para üretme kararı alındı. Bu karar aynı zamanda dolara karşı yürütülen kur savaşının da sanal cephesi olarak değerlendiriliyor.

GELİŞMELERİN İÇİNDE

Türkiye'de de hızla gelişen sanal paralar hakkında Maliye Bakanı Naci Ağbal, uluslararası finans sistemini orta ve uzun vadede derinden etkileyecek bir gelişme olduğunu vurgulayarak, "Şu anda başlangıç aşamalarında ama bu alanın mutlaka kontrol altına alınması, kural ve kaidelere bağlanması lazım" dedi. Teknolojinin getirdiği imkânlarla bu tür yeni ödeme sistemlerinin geliştiğini ifade eden Ağbal, şöyle devam etti: "Uluslararası finans sistemini orta ve uzun vadede derinden etkileyecek gelişme. Şu anda başlangıç aşamalarında ama bu alanın mutlaka kontrol altına alınması, kural ve kaidelere bağlanması lazım. Bu konuda da uluslararası finans sisteminde bir takım gelişmeler mutlaka olacaktır. Türkiye de her zaman olduğu için bu gelişmelerin içinde yer alacak."

KULLANIM ALANI GENİŞLİYOR

Çoğunlukla e-ticaret sitelerinin Bitcoin ile alışveriş imkânı sunduğu sistemde, giderek artan sayıda inşaat malzemeleri firmaları ve çok sayıda mağazaya ulaşmak mümkün hale geldi. Bunların başında oyun konsolları ve oyunlar geliyor. Bitcoin ile windows phone, Xbox, bilgisayar, mücevherat, çeşitli ev eşyaları, bazı uçuş rezervasyonları, tiyatro ve sinema biletleri ve emlak konusunda bile tüm dünyada alışveriş yapılıyor. Türkiye'de ise bilişim, bilgisayar, avukatlık hizmetleri, inşaat, web, perde, fırça, kahvaltı salonları, kırtasiye, doktor kontrolleri, medya satın alma, optik, eczane ve gıda gibi birçok ürünü Bitcoin ile satın almak mümkün. Öte yandan Bitcoin ile ünlenen sanal paralar çok popüler çünkü çok hızlı bir değer artışı yaşanıyor. Bankalar bir araya geliyor ve teknoloji devleri bu alana yatırım yapıyor.

SANAL PARAYA İLK GEÇEN ÜLKE ESTONYA OLDU

Estonya, 'Estcoint' adı verilen sanal para birimi uygulamasına geçeceğini açıkladı. Estonya bu projeyi hayata geçirirse dünya üzerinde sanal para birimi kullanan ilk ülke olma unvanının sahibi olacak.

Kaynak: Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.