Devletten 2018'de Ar-Ge'ye 5 milyar lira kaynak

Merkezi yönetim bütçesinden gelecek yıl Ar-Ge'ye 5 milyar lira kaynak ayrılacak.

Merkezi yönetim bütçesinin gelecek yılki önceliklerinden biri, Ar-Ge desteklerine yönelik harcamalara daha fazla kaynak sağlamak olacak.

2018 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı'na göre, gelecek yıl bütçeden Ar-Ge'ye 5 milyar lira kaynak ayrılacak.

Ar-Ge projeleri için 2,8 milyar lira ödenek

Kaynak tahsisinin yarıdan fazlası, yeniden yapılandırma çalışmaları devam eden Türki·ye Bi·li·msel ve Teknoloji·k Araştırma Kurumuna (TÜBİTAK) yapılacak. TÜBİTAK, gelecek yıl Ar-Ge için 2,8 milyar liralık bir kaynağı yönlendirecek.

TÜBİTAK, bu kaynağın 500 milyon lirasını özel teşebbüs Ar-Ge projeleri, 300 milyon lirasını akademik Ar-Ge projeleri, 300 milyon lirasını kamu Ar-Ge projeleri, 200 milyon lirasını savunma ve uzay sanayisi Ar-Ge projeleri, 100 milyon lirasını bilim ve diğer toplum projeleri için kullanacak.

Kurumsal Ar-Ge ödenekleri için 1,4 milyar lira

TÜBİTAK, 1,4 milyar lirayı da kurumsal Ar-Ge ödeneklerinde değerlendirecek.

Gelecek yıl ayrıca üniversite bilimsel araştırma projelerine 700 milyon lira, Sosyal Güvenlik Kurumu Ar-Ge prim teşviklerine 300 milyon lira, diğer kamu idareleri Ar-Ge projelerine (Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, Meteoroloji Genel Müdürlüğü) 1,2 milyar lira kaynak ayrılacak.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.