Alibaba, 24 saatte 25.3 milyar dolarlık satış yaptı!

Geleneksel Yalnızlık Günü'nde yani 11 Kasım'da Alibaba, e-ticaret satış rekoru kırmayı başardı.

E-ticaret pazarı giderek büyüyor ve rakamlar her yıl biraz daha korkutucu bir hal almaya devam ediyor. Çin'de her yıl 11 Kasım tarihinde Yalnızlar Günü olarak kutlanan günde ise adeta e-ticaret çılgınlığı yaşanıyor. Bu pastadan en büyük payı ise Alibaba şirketi alıyor.

Alibaba, bugün yaptığı basın açıklamasıyla bu yılki 11 Kasım'da geçen yılki rakamlara kıyasla yüzde 40'lık bir artış yaşadıklarını ve sadece 24 saat içerisinde Alibaba'da 25.3 milyar dolarlık satış yapıldığı belirtildi. Bu sayı sadece 24 saatlik satışları kapsadığı için ortaya korkunç bir rakam çıkıyor. Pazar araştırması uzmanları, bu büyük büyümenin, Çin'in büyüyen ekonomisinde tüketici harcamalarının bir payı için rekabet eden perakendecilere atfedileceğini söylüyor. Buna karşılık, 2016'da Şükran Günü ve Siber ??Pazartesi gününde ABD'deki satışlar 12,8 milyar dolar olmuştu. Yani dün bu iki büyük alışveriş gününün toplamının neredeyse iki katı kadar harcama yapılmış oldu.

Tabii ki bu satışlarda Alibaba'nın ev eşyalarından elektronik aletlere, giyimden güzellik malzemelerine kadar çeşitli ürünlerdeki büyük indirimlerinin etkisi büyük.

Ayrıca Alibaba kurucusu Jack Ma, bu olayı kutlamak için Pharrell Williams, Nicole Kidman, Jessie J ve Maria Sharapova gibi ünlü isimleri katıldığı bir gala düzenledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.