Ödeme sistemleri e-ticareti uçurdu

İnternet kullanımının artması ödeme sistemlerini yaygınlaştırırken e-ticaret hacmini de uçurdu. Geçen yıl 2 trilyon dolar olan hacmin 2020’de 4 trilyon dolara ulaşması bekleniyor

Akıllı cihazlar ve internet kullanımının yaygınlaşması günlük hayatın önemli bir parçasına dönüşmeye başlarken kullanım alışkanlıklarından iletişim biçimlerine kadar birçok konuda değişiklikler yaşandı. E-ticaretin sanal POS'lar sayesinde bütün bankalarla kullanılabiliyor olması, uluslararası e-ticaret firmalarla kullanıcılar arasındaki bağı daha da kuvvetlendiriyor. Dünya genelinde e-ticaret cirosu 2016'da 2 trilyon dolara ulaştı. 2018'de ise global e-ticaret hacminin 2.5 trilyon dolar seviyesine, 2020'de ise 4 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Birkaç yıl içerisinde gösterdiği gelişimle geleneksel mağazacılığa alternatiflikten gerçek bir rakibe dönüşen online alışveriş, teknolojik gelişimler, kullanıcı alışkanlıkları ödeme sistemlerindeki gelişmeleri de hızla artırdı.
10 YILDA İKİYE KATLANDI
Son yıllarda Türkiye'de e-ticaret sektörünün büyük bir atılım göstermesi ve büyüme hızındaki gözle görülür artış, orta vadede dünya standartlarının yakalanacağına dair bir işaret olarak kabul ediliyor. Sanal POS ile alternatif ödeme sistemlerinin gelişmesi ve yaygınlaşması da oldukça etkili olarak görülüyor. Ödeme sistemlerinde lisanslı ödeme kuruluşları üzerinden 11 milyon müşteriyle 16 milyar TL'lik işlemin gerçekleşmiş olması ve bu sayının 10 yıl içinde ikiye katlanmış olması, Türkiye'de ödeme sistemlerinin geleceğine ışık tutuyor. E-ticarette hızlı büyümenin en önemli etkeni ise internete entegrasyondaki yüksek başarı olarak gözüküyor.
VERİ GÜVENLİĞİ TEMEL İHTİYAÇ
Mobil ödemenin online ödeme sistemlerine yeni bir soluk kazandırdığı ve e-ticaretin geleceği olduğu kabul edilirken, kullanıcılar için en önemli değerlerin başında veri güvenliği geliyor. Manyetik şeritli kredi kartlarının ödeme sistemlerine kazandırdıkları gibi güvenli mobil ödeme uygulamaları da e-ticarete çağ atlatmayı başarabilir. Çünkü parmak izi teknolojisi kullanan akıllı telefonların daha popüler olmasının altında veri güvenliği kaygısı yatıyor. Anketlere göre genç neslin yüzde 25'inin, mobil ödeme için DNA bilgilerini vermeyi kabul etmesi de güvenlik ihtiyacının geldiği boyutu ortaya koyuyor.

Kaynak: Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.