Ilıman iklim insanları daha 'dost canlısı' olabilir

Araştırmacılar, ortalama 22 derece hava sıcaklığına sahip yerlerde yaşayanların daha "sosyal" ve "dost canlısı" olabileceğini öne sürdü.

Araştırmacılar, ortalama 22 derece hava sıcaklığına sahip yerlerde yaşayanların daha "sosyal" ve "dost canlısı" olabileceğini öne sürdü.

Avustralya, ABD, Çin ve İngiltere'den bilim adamlarınca yürütülen araştırmaya farklı ülkelerden 1,6 milyondan fazla kişi katıldı.

Çalışmada katılımcılara online kişilik testleri yapıldı. Daha sonra bu kişilerin yaşadıkları bölge ve test sonuçları karşılaştırıldı. Araştırmaya göre, yıllık ortalama 22 derece sıcaklığa sahip bölgelerde yaşayan kişilerin "uyumlu, sosyal, insaflı ve yeni deneyimlere açık" gibi kişisel özelliklere sahip olabilecekleri saptandı.

"Ilıman iklim insanı daha çok sosyalleşiyor"

Araştırmayı değerlendiren Avustralya'daki Melbourne Üniversitesinden Prof. Samuel Gosling, yaptığı açıklamada daha ılıman iklimlerde yaşayanların dışarı daha sık dışarı çıktıklarını ve daha fazla sosyalleştiklerini ifade etti.

Gosling, bulguların soğuk ve sıcak ülkelerde yaşayanların farklı kişisel özelliklere sahip olmasının anlaşılmasına yardımcı olabileceğini kaydetti.

Araştırmanın sonuçları "Nature Human Behaviour" dergisinde yayımlandı.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.