iPhone X'in Face ID'sini maskeyle yeniden kandırdılar!

Vietnamlı güvenlik şirketi Bkav daha önce Face ID'yi maskeyle geçmeyi başarmıştı. Şirket çalışanları yeni bir maske daha geliştirdi ve Face ID'yi bir kere daha kandırmayı başardı.

Bkav, Face ID'yi 150 dolarlık materyal kullanarak, detaylı şekilde hazırladığı ikinci maskeyle de kandırmayı başardı. Araştırmacı ekip, taş tozundan üç boyutlu maske oluşturdu. Face ID'de kayıtlı olan kişinin gözlerinin kızılötesi görüntülerini kağıda basıp, maskeye ekledi. iPhone X'in kızılötesi kamerası da gerçek gözlere baktığını sanarak, kilidi açtı.

BKAV AÇIKLAMA YAPTI

Güvenlik şirketi yaptıkları ilk maskeyle ülke liderleri veya üst düzey yöneticiler gibi kişilerin Face ID konusunda daha ihtiyatlı davranmasını önermişti. Bkav yeni maskeyle yaptığı testlerden sonra Face ID'nin "Ticari işlemlerde kullanılabilecek kadar güvenli olmadığını" düşünüyor. Örneğin Apple Pay gibi.

Yine de farklı uzmanlar maske oluşturmak için özel ekipmana ve ilgili kişinin yüksek kaliteli bir fotoğrafına ihtiyaç duyulduğunu, bu işlemlerin yapılmasının biraz daha zaman alacağını ve zor olacağını belirtiyor. Ayrıca yapılan maskenin gerçekten iyi olması lazım. Eğer Face ID maskeyle açılmazsa, 5 başarısız denemeden sonra telefon şifre girilmesini talep ediyor.

Diğer yandan Apple, Face ID'ye ek güvenlik önlemleri de ekleyebilir.

Oynatıcıda sorun olursa buraya tıklamayı unutmayın.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.