Tüketiciler artık yeni bir telefon yerine yazılım güncellemesini bekliyor!

Yeni yayınlanan raporlar tüketici telefon değiştirme alışkanlıklarının değiştirdiğini ortaya koyuyor. İşte detaylar.

Günümüzde akıllı telefon piyasası aldı başını gidiyor. Şu anda Galaxy Note 8, iPhone 8 ve iPhone X modelleriyle beraber ülkemizdeki telefon fiyatları 5.000, 6.000 TL seviyelerine çıkmış durumda. Yurt dışında da durum farklı değil. O tarafta da 1.000 $ psikolojik sınırı aşıldı ve bu artmaya devam ediyor. Hal böyle olunca da insanların telefonlara bakış açıları ve davranışları da değişiyor.

İşte bu durumu araştıran araştırma şirketi Jackdaw Research, bu konuda önemli veriler paylaştı.Şirketin açıklamalarına göre, eskiden insanlar 2 senede 1 yeni akıllı telefon satın alma refleksine sahipken artık bunun değiştiğini söylüyor. Artık insanların yeni telefon almak yerine eski telefonlarına yeni özellikler ekleyen yazılım güncellemelerini almayı beklemeyi tercih ediyorlar.

Tüketici davranışları değişti

Jackdaw Research'in kurucusu ve analisti Jan Dawson'a göre tüketici davranışları değişti. Dawson, "Hala 4-5 yaşındaki bir akıllı telefonu taşıyan insanları görüyoruz ve yeni telefon almak için hiçbir neden görmediklerini söylüyorlar" diyor. Ancak bu iki yıllık döngüden uzaklaşmak, akıllı telefon üreticileri için iyi olmayacak gibi görünüyor. Tabi bu durum bazı şirketler için yazılım güncellemeleriyle telefonların performanslarını olumsuz olarak etkiledikleri komplo teorisini akıllara getiriyor.

Bunun yanı sıra başta Apple olmak üzere telefon üreticilerinin bazıları müşterilerine telefonlarını yenileme programları sunmaya başlamışlardı. Yani başta ABD olmak üzere bazı ülkedeki kullanıcılar 2 senelik iPhone'larını Apple'a teslim edip çok uygun fiyatlarla en yeni iPhone'a kavuşabiliyorlar. Apple bu fırsatlarla, kaybedilmeye başlayan 2 senelik yenileme döngüsünü devam ettirmeyi planlıyor.

Peki bu konuda sizin fikriniz ne? Siz bir akıllı telefonu kaç yıl kullanıyorsunuz?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.