Turkcell, 2017 finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı

Turkcell 2017 yılını yüzde 23,4 gelir artışıyla tamamladı. Son 10 yılın en yüksek büyüme oranına denk gelen bu artışla, Turkcell’in yıllık geliri 17,6 milyar TL’ye ulaştı.

Göreve geldikten kısa bir süre sonra Turkcell'in 3 yıllık hedeflerini açıklayan Genel Müdür Kaan Terzioğlu, sektör liderliği için 2018 yılının sonunu işaret etmişti. Telekom sektörünün data ve dijital servislerle büyüyeceği öngörüsü ve bu çerçevede yapılan yatırımlar, Turkcell'i bu hedeflerine beklenenden 1 yıl önce ulaştırdı.

"3 YILLIK HEDEFLERE 2 YILDAN KISA SÜREDE ULAŞTIK"

Şirketin 2017 finansal sonuçlarını açıklayan Turkcell Gelen Müdürü Kaan Terzioğlu,

ABONE SAYISI 1.5 MİLYON ARTTI

Kaan Terzioğlu, Turkcell'in müşteri bağlılığının 10 yılın en üst seviyesine çıktığını belirterek, "Artan müşteri memnuniyetinin etkisiyle 1,5 milyon müşteri kazanarak 36,7 milyon aboneye ulaştık. Mobil abonelerimizin yüzde 56'sı en az bir dijital servisimizi kullanır hale geldi. Geride bıraktığımız yirmi ayda büyümemizin temel yapıtaşlarından biri olan 4.5G şebekemizde 30 milyon aboneye ulaştık. 5G teknolojilerinin geliştirilmesi için çalışmalarımızı hızlandırdık" dedi.

TÜRKİYE EKONOMİSİNE 32,3 MİLYAR TL KATKI

Turkcell'in 2017 yıl sonu itibarıyla son üç yıllık faaliyetleri neticesinde; 10.4 milyar TL yatırım, 5.7 milyar TL lisans ve 16.2 milyar TL vergi ve yasal yükümlülük olmak üzere Türkiye'ye toplam katkısı, 32.3 milyar TL'yi buldu.

GELİRLERİNİ EN HIZLI BÜYÜTEN OPERATÖR

Bu sonuçlar kapsamında; Turkcell, 15 Şubat itibarıyla sonuç açıklayan piyasa değerine göre dünyadaki ilk 100 operatör sıralamasında, en hızlı büyüyen şirket olarak yer aldı.

"KÜRESEL SERVİSLERE DEVAM"

Kaan Terzioğlu 2018 hedeflerine ilişkin de şu bilgileri verdi: "2017'de oluşturduğumuz sağlam temel ve stratejimiz doğrultusunda, 2018'de de güçlü performansımızı sürdürerek grup gelirlerimizin yüzde 13-15 artmasını, konsolide FAVÖK marjının yüzde 33-35 gerçekleşmesini öngörüyoruz. Müşterilerimizin bağlılığı ve ürünlerimizi tercih etmeleri sayesinde büyüyen dijital birikimimizi dünya pazarlarına açmaya odaklanıyoruz. Küresel servisler sunan dijital operatör duruşumuzu güçlendirecek işlere imza atmaya yönelik var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz."

FARK YARATAN FİNANSMAN ÇÖZÜMLERİ

Müşterilerin akıllı cihaz ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik esnek ödeme çözümleri sunmak amacıyla kurulan Financell, üç bin Turkcell mağazasında hizmet vererek 4,3 milyon adet devam eden kredi sözleşmesi ve 4,2 milyar TL kredi portföyüne ulaştı. Böylece 2018 sonu için hedeflenen yüzde 72'lik akıllı cihaz oranına bir yıl önce ulaşıldı. Turkcell'in techfin alanındaki diğer markası Paycell ile iki binin üzerinde üye işyerine ve 5 milyonun üzerinde müşteriye ulaşıldı. Paycell uygulaması 405 bin kez indirildi. Güvenli ödeme sistemi Paycell ile hızlı ve kolay ödeme hizmetinin yanı sıra fatura ödeme, araçtan inmeden akaryakıt ödeme, Turkcell TL yükleme ve para transferi gibi servisleri de başarıyla kullanıma sunuldu.

İNSAN HAYATINA TEKNOLOJİ DOKUNUŞU

Turkcell, teknolojiyle insanların hayatlarına değer katmaya yönelik de bir dizi uygulamayı hayata geçirdi. Görme engellilere odaklanan mobil uygulamasının bir benzeri, bu kez işitme engelli vatandaşlar için geliştirildi. "İşaret dilim" uygulaması işitme engelli ve ailelerine ücretsiz olarak sunularak 1 milyon defa indirildi. Türkiye'deki Suriyeli misafirler için geliştirilen "Merhaba Umut" uygulaması ise Eylül 2016'daki lansmandan bu yana 750 bin indirilme rakamını geçti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.