Apple ürünlerinin ortalama kullanım ömrü ne kadar?

Araştırma şirketi milyonlar satan Apple ürünlerinin ortalama kullanım ömrünü hesapladı. Peki bu süre ne kadar?

Asymco analistlerinden Horace Dedlu, üç aylık süreçte satılan cihazların sayısı ve aktif cihazların sayısını kullanarak Apple ürünlerinin ortalama kullanım ömrünü saptamayı başardı.

Araştırmanın metodolojisi, verilen zaman içerisinde aktif olan cihazların sayısını satılan toplam cihaz sayısından çıkartmak üzerine kurulu. Bu işlemde elde edilen sonuç, söz konusu çeyrekte kullanım ömrünü dolduran cihazların sayısını veriyor.

Araştırmada, Apple tarafından üretilen iPhone, iPad, Watch ve Mac ürünleri hesaba katıldı.

Araştırmacı Dedlu, cihazların kullanım ömürlerini saptamanın bir hayli kolay bir yolunu keşfetti. Ona göre, bir çeyrekte satılan cihazların sayısı, bir başka çeyrekte artık kullanılmayan cihazlara eşit oluyor.

İddiasını kanıtlamak için verilerden yararlanan araştırmacı, Apple'ın 2013 yılı üçüncü çeyreğinde sattığı cihaz sayısıyla, 2017 yılı dördüncü çeyreğinde artık kullanılmayan cihazlarının sayısının eşit olduğunu belirtiyor. Bu da, 2013 yılında cihaz satın alanların, 2017 yılında yeni modellere geçtiği anlamına geliyor.

Dedlu, yukarıdaki verilerden yola çıkarak Apple ürünlerinin ortalama kullanım ömürlerinin 4 yılın biraz üzerinde olduğunu saptadı. (Habertürk)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.