Otomobil ve hafif ticari araç pazarı ilk iki ayda 0,25 azaldı

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2018 yılı ilk iki ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 0,25 azalarak 82 bin 85 adet olarak gerçekleşti.

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), 2018 Şubat ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı verilerini açıkladı. Buna göre; Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2018 yılı ilk iki ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 0,25 azalarak 82 bin 85 adet olarak gerçekleşti. 2017 yılı iki aylık dönemde 82 bin 288 adet toplam pazar gerçekleşti. Otomobil satışları, 2018 yılı ilk iki aylık dönemde geçen yıla göre yüzde 3,59 oranında artarak 62 bin 512 adet oldu. Geçen yıl aynı dönemde 60 bin 347 adet satış yaşanmıştı. Hafif ticari araç pazarı, 2018 yılı Ocak-Şubat döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 10,79 azalarak 19 bin 573 adet oldu. 2017 yılı aynı dönemde 21 bin 941 adet satış gerçekleşmişti.

Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2018 Şubat ayında aynı kaldı


Otomobil pazarı yüzde 4 arttı, hafif ticari araç pazarı yüzde 10 azaldı. 2018 yılı Şubat ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 47 bin 9 adete yükseldi. 46 bin 965 adet olan 2017 yılı Şubat ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar yüzde 0,09 oranında arttı. 2018 yılı Şubat ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3,59 arttı ve 35 bin 901 adet oldu. Geçen sene 34 bin 658 adet satış gerçekleşmişti. 2018 yılı Şubat ayında hafif ticari araç pazarı 2017 yılının Şubat ayına göre yüzde 9,74 azaldı ve 11 bin 108 adet olarak gerçekleşti. Geçen sene 12 bin 307 adet satış yaşanmıştı.

2018 yılı Şubat ayı sonunda 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 2,9 artış, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 0,9 artış yaşandı. 2000cc üstü otomobillerde yüzde 21,2 azalış izlendi. 2018 yılı Şubat ayı sonunda 12 adet elektrikli ve 813 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşti. 2018 yılı Şubat ayı sonunda otomobil pazarında ortalama emisyon değerlerine göre en yüksek paya yüzde 40,32 oranıyla 100-120 gr/km arasındaki otomobiller 25 bin 206 adet ile sahip oldu. 2018 yılı Şubat ayı sonunda dizel otomobil satışlarının payı yüzde 59,13'e gerilerken, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı yüzde 66,64'e yükseldi. 2018 yılı Şubat ayı sonunda otomobil pazarı segmentinin yüzde 83,47'sini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine yüzde 57,76 pay alan C (36 bin 109 adet) segmenti ulaştı. Kasa tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en çok tercih edilen gövde tipi yine sedan otomobiller (yüzde 53,03 pay, 33 bin 148 adet) oldu.
2018 yılı Şubat ayı sonunda hafif ticari araç pazarı gövde tipine göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine yüzde 67,83 pay ile van (13 bin 277 adet), ardından yüzde 13,28 pay ile kamyonet (2 bin 599 adet), 9,95 pay ile pick-up (bin 947 adet) ve yüzde 8,94 pay ile minibüs (bin 750 adet) yer aldı.
2018 yılında;
ABD'deki gelişmeler; Merkez Bankası'nın (FED) para politikasındaki normalleşme süreci, ekonomideki iyileşmeye paralel olarak politika faiz artırma beklentisi,
AB ekonomisindeki gelişim ve Avrupa Merkez Bankası'nın (ECB) uygulayacağı para politikası,
Brexit kararının AB ve diğer ülkelere olan etkisi,
Çin ekonomisindeki yavaşlama ve gelişmekte olan ülkelere etkisi,
Jeopolitik gelişmeler,
TCMB'nin para politikası ve enflasyonla mücadele kararlığı,
Cari işlemler açığındaki gelişim,
Yapısal reformlara ait atılacak adımlar,
Ekonomik aktivitenin gelişimi ve büyüme hızı
etkili olacak.
2018 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 925 bin-975 bin adet aralığında olması tahmin edildi.
Kaynak: IHA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.