Spotify ne kadar internet kotası tüketiyor?

Popüler müzik servisi Spotify, telefonunuzda ayda hangi kalitede, ne kadar veri tüketiyor? İşte detaylar.

Spotify müzik dinleme şeklimizi değiştirse de, tüm dünyadaki sağlayıcıların veri planlarıyla buna ayak uydurduğu söylenemez. Dünyanın önemli bir bölümü sınırsız veri planlarına geçmeye başlasa da Türkiye, ABD gibi bazo ülkelerde kotalar oldukça yaygın. Bundan dolayı Spotify'ın her ay ne kadar veri tükettiğini hesaba katmanız gerekiyor.

Spotify'ın akış sırasında ne kadar veri tüketeceği, seçtiğiniz müzik kalitesine bağlı. Settings > Music Quality > Streaming altında seçebileceğiniz şu üç müzik kalitesi bulunuyor: Normal, High ve Extreme. Normal ayarda üç dakikalık bir şarkı, yaklaşık 2MB harcıyor. High'da bu miktar 3,5MB'a, Extreme'de ise 7,5MB'a yükseliyor.

Saat bazında bunlar, sırasıyla 40MB, 70MB ve 150MB'a denk geliyor. Günde ortalama 30 dakika Spotify dinliyorsanız, Normal'de ayda 0,5GB, Extreme'de ise 2,2GB tüketmeyi bekleyebilirsiniz. Günde bir saat müzik dinliyorsanız, bu sırasıyla 1,2GB ve 4,5GB'a çıkıyor. İki saat dinleyenler ise sırasıyla 2,4GB ve 9GB tüketiyorlar.

Spotify'ın YouTube üzerinden müzik dinlemeye göre çok daha az veri tükettiğini belirtmekte fayda var. YouTube üzerinde en düşük kalitede müzik dinlerseniz, 100MB tüketiyorsunuz. Spotify'ın müzikleri ve çalma listelerini çevrimdışı çalmak üzere indirebildiğini unutmayın. Bunun için çalma listesinin üzerindeki Download düğmesini açık konuma getirmeniz yeterli. (Hürriyet)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.