Otomobil devleri Renault ve Nissan birleşiyor

Renault SA ve Nissan Motor Co., birleşerek yalnız tek hisse senedi işlem gören yeni bir otomobil üreticisi kurmak üzere görüşüyor.

Otomotiv sektöründe 1999 yılından beri süren Renault-Nissan ittifakı evliliğe doğru ilerliyor. İki otomobil devi, yoluna aynı çatı altında tek marka olarak devam etmek için görüşmelere başladı.

Bloomberg'in haberine göre Fransız otomobil şirketi Renault SA ile Japon Nissan Motor Co. bugüne dek üretim ve satış alanında yaptığı ortaklığı, şirket evliliğine doğru götürme kararı aldı.

Renault mevcut durumda Nissan'ın yüzde 43'ünü elinde bulundururken, Japon otomobil üreticisi ise Fransız şirketinde yüzde 15 paya sahip durumda.

HİSSELER YÜZDE 8.3 YÜKSELDİ

Birleşme haberinin ardından Renault'un hisseleri yüzde 8,3 yükseldi. Böylece Renault hisseleri 10 yıl içerisindeki en fazla günlük yükselişini yaşamış oldu. Renault'un piyasa değeri yükselme sonrası 36 milyar dolara ulaştı. Öte yandan haberlerin ardından Nissan hisselerinde ise yüzde 2'lik bir azalma oldu. Nissan'ın piyasa değeri 43 milyar dolara düştü.

İTTİFAKLA 10.6 MİLYON ARAÇ SATTILAR

Renault, Nissan ve Mitsubishi Motors'un toplam satışları 2017'de bir önceki yıla göre yüzde 6,5 artarak 10 milyon 608 bin 366 adede ulaştı. İttifakta şu modeller yer alıyor: Renault, Nissan, Mitsubishi, Dacia, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia ve Datsun

Renault-Nissan İttifakı Başkanı ve Üst Yöneticisi olan Carlos Ghosn, 1990'larda iflasın eşiğine gelen Nissan'ın etkili maliyet kesintileriyle düze çıkmasında rol almıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.