Gmail kullanıcılarının %90'ı ikili doğrulama kullanmıyor

E-mail platformu Gmail'in son zamanlarda kullanıma sunduğu iki adımlı doğrulama özelliği kullanıcılardan rağbet görmedi. Kullanıcılarının %90'ı hala bu güvenlik özelliğine geçiş yapmadı.

Günümüzde neredeyse tüm popüler dijital servisler tarafından bir seçenek olarak sunulan 'iki adımlı doğrulama' (ya da iki aşamalı giriş), kullanıcı hesaplarına giriş yapmak için kayıtlı telefon numarasına gönderilen şifrenin girilmesini zorunlu kılıyor.

Usenix Enigma 2018 güvenlik konferansında sahneye çıkan Google mühendisi Grzegorz Milka, Gmail kullanıcılarının yüzde 90 gibi dev bir bölümünün iki adımlı doğrulama özelliğini kullanmadıklarını açıkladı.
Milka'ya göre özelliği kullanan yüzde 10'luk kesim ise ilk etapta SMS'le gönderilen şifreyi nasıl kullanacakları konusunda kafa karışıklığı yaşadılar.

Google'ın iki aşamalı doğrulamayı neden zorunlu hale getirmediği sorulduğunda, "Bu insanları ekstra güvenlik kullanmaya zorlarsak ne kadarının servislerimizi terk edeceğiyle alakalı. Yanıt kullanılabilirlik." dedi.

Habertürk'e göre kimi araştırmacılar, kullanıcı hesaplarına izinsiz girişlerin önüne geçen bu özelliğin kullanılmama sebebinin güvensizlik olabileceğini düşünüyor. Sophos isimli dijital güvenlik şirketinin 2016 yılında gerçekleştirdiği bir ankete göre, katılımcıların yüzde 15'i iki aşamalı doğrulamaya güvenmediklerini belirtti. Bunun sebebi ise SMS tabanlı bu servisin telefonun uzaktan ya da fiziksel olarak ele geçirilmesi sonucunda büyük sorunlara sebep olabilecek olması.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.