iPhone X satışları hayal kırıklığı yaşattı

Apple'ın yeni üst seviye telefonu iPhone X'in ilk çeyrek satışlarıyla ilgili bilgiler geldi. İlk rakamlar ise Apple'ı hayal kırıklığına uğrattı.

Apple tarihinin en pahalı akıllı telefonu, tüketicilerden beklediği ilgiyi görememişe benziyor. Consumer Intelligence Research Partners araştırma şirketinin raporuna göre, Apple'ın güncel amiral gemisi ve akıllı telefon pazarının kılavuz cihazı iPhone X, şirketin 2018 yılındaki telefon satışlarının yalnızca yüzde 16'sını oluşturdu.

Raporda ayrıca Apple'ın 2018 yılının ilk çeyreğinde iPhone X, iPhone 8 ve 8 Plus satışlarının şirketin toplam telefon satışlarının yüzde 60'ına denk geldiğine dikkat çekildi. Bu da eski iPhone modellerinin en az yeni nesil cihazlar kadar sattığı, bir diğer deyişle tüketicilerin bu sene yeni iPhone'lara ilgi göstermediği anlamına geliyor. 2015 yılında piyasaya sunulan iPhone'lar şirketin toplam telefon satışlarının yüzde 78'ini oluşturmuştu.

Apple'ın iPhone X için belirlediği 1.000 dolarlık cüretkar fiyat etiketi, şirketin son teknoloji cihazına güvendiğinin bir işareti olarak yorumlanırken, satışların yıllık bazda yüzde 11 düşüş kaydetmesi ise bu güvenin boşa çıktığını gösteriyor.

Habertürk'e göre tüm bunlar, Apple'ın yeni telefonundan devasa kârlar elde etmediği anlamına gelmiyor. Yılın ilk çeyreğindeki etkileyici olmaktan uzak satış oranına rağmen, iPhone X geçtiğimiz yılın son çeyreğinde akıllı telefon pazarındaki kârın yüzde 35'ini Apple'a kazandırmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.