Türkiye'de internet kullanıcılarının yarısı güvenlik önlemi almıyor

Siber güvenlik şirketi Kaspersky Lab'ın Baş Güvenlik Araştırmacısı Emm, "Araştırmamıza göre Türk katılımcıların yüzde 46’sı güvenlik önlemi almıyor, herhangi bir antivirüs veya internet güvenliği yazılımı kullanmıyor." dedi.

Küresel siber güvenlik şirketi Kaspersky Lab'ın Baş Güvenlik Araştırmacısı David Emm, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bu yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı çeyreğine göre Ortadoğu, Türkiye ve Afrika bölgesinde fidye yazılımlarında yüzde 8,5 artış görüldüğünü belirterek, siber suçları işleyenlerin artık çok akıllı ve profesyonel hareket ettiğini söyledi.

Dünya çapında artan siber saldırılarda kullanılan tekniklerin oldukça karmaşık hale geldiğine işaret eden Emm, "Saldırılar, giderek daha profesyonel ve özellikli hale geliyorlar. Verileri şifreleyen fidye yazılımlarının saldırısına uğrayan kullanıcı sayısı neredeyse ikiye katlandı. Şirketler siber güvenlik için her zamankinden çok daha fazla para harcıyorlar ancak hackerlar oldukça kararlı ve hassas verileri çalmak için farklı yollar bulmaya devam ediyorlar." diye konuştu.

Emm, başlıca siber saldırı eğilimleri arasında fidye yazılımı gibi gözüken silici saldırılar, dosyasız zararlı yazılımlarla yapılan saldırılar, politik nedenlerle düzenlenen saldırıların yer aldığını anlattı.

Bu yılın başında Ortadoğu'daki saldırıların zirveye ulaştığını belirten Emm, siber tehditlerin karmaşıklığı ve çeşitliliği artarken, kullanıcı farkındalığının hala geliştirilmesi gereken bir konu olduğunun altını çizdi.

"TÜRK KULLANICILARIN YÜZDE 12'Sİ TEK PAROLA KULLANIYOR"

Siber saldırılardan korunmak için internet güvenliğinin önemine işaret eden Emm, şunları kaydetti:

"Araştırmamıza göre Türk katılımcıların yüzde 46'sı güvenlik önlemi almıyor, bilgisayarlarında ve mobil cihazlarında herhangi bir antivirüs veya internet güvenliği yazılımı kullanmıyor. Parola saklama konusuna gelindiğinde ise Türkiye'deki kullanıcıların neredeyse yarısı (yüzde 48) parolalarını güvensiz bir şekilde saklarken, yaklaşık dörtte biri (yüzde 22) güvenliklerini riske atsa da parolalarını unutmamak için bir not defterine yazdığını belirtiyor. Türk kullanıcıların yüzde 12'si ise tüm hesapları için tek bir parola kullanıyor. Bu sayede sorun yaşamadan çevrim içi kalabiliyor ancak etkili şekilde kullanılan tek bir anahtar, tüm çevrim içi hesaplarının kilidini açabiliyor.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.