2019 teknolojide çekişmelerin yılı oldu

2019 yılında dünyada teknoloji alanında birçok yeniliğin yanı sıra, veri güvenliğine bağlı krizler ve teknolojik çekişmeler öne çıktı.

Teknolojinin insan, toplum ve ekonomik alanda gittikçe merkezileşen konumu 2019'da teknolojiyi dünyada daha çok konuşulur hale getirdi.

Özellikle Çin ve ABD arasında yaşanan ticaret savaşları, veri güvenliği ve finansal teknolojiler alanında yaşanan gelişmeler, teknoloji alanında önlemler almaya ve yabancı teknolojiler konusunda kısıtlamalar yapmalarına neden oldu.

HUAWEI, CASUSLUK TARTIŞMASI VE TEKNOLOJİDE ABD - ÇİN REKABETİ

2019 yılında teknoloji alanında dünyada yaşanan gelişmeler arasında en çok konuşulanı Huawei'ye ABD tarafından uygulanan kısıtlamalardı.

ABD Başkanı Donald Trump'ın mayıs ayında telekomünikasyon ekipmanlarını dış ticaret yasağı listesine eklemesinin ardından "ulusal ekonomik acil durum" ilan etmesi ile başta Google, olmak üzere pek çok teknoloji şirketi Huawei ile çalışmama kararı almıştı. İki ülke arasında görüşmelerin devam etmesi ile ABD'de Huawei'ye uygulanan kısıtlamalar kasım ayında bir kez daha askıya alınmıştı.

Kısıtlama sonrası Android uygulamalarında da mahrum kalma riski ile karşı karşıya kalan Huawei ise eylül ayında gerçekleştirdiği lansmanda HarmonyOS olarak isimlendirilen yeni işletim sistemini tanıttı. Huawei'den yapılan yapılan açıklamaya göre yeni işletim sistemi önce Çin'de kullanılmaya başlanacak daha sonra da bütün dünyaya yaygınlaştırılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.