Google ve Apple corona virüs (COVID-19) hastalarını nasıl takip edecek? İşte detaylar...

Bir süre önce Google ve Apple, corona virüsü salgınına karşı iş birliği yaptıklarını açıklamışlardı. Bu ortaklık sonucunda iOS ve Android işletim sistemleri için gönüllülük esasına dayalı çalışan corona virüs takip sistemi geliştirildiği duyuruldu. Bu sistem hakkında yeni detaylar ortaya çıktı.

Paylaşılan bilgilere göre iki firmanın uygulaması Bluetooth teknolojisini merkezine alacak. Blueetoth'un cihaz bulma ve izleme amacıyla kullandığı Blutooth Low Energy (BLE) teknolojisinin yakınlık profilinden yararlanacak olan uygulama, koronavirüs hastalarının yakınlığını ve uzaklığını anlayabilecek.

Örneğin; bir koronavirüs hastasıyla arasındaki sosyal mesafeyi ihlal eden kişinin telefonu, karşı tarafın Bluetooth LE'nin yakın profilinden gelen veri sinyalini okuyacak ve kişinin koronavirüs hastası olduğunu anlayacak. Böylece kullanıcıya hemen bir bildirim gönderip uzaklaşmasını sağlayacak ya da koronavirüslü kişiye de kendisini izole etmesi gerektiğini söyleyen bildirimlerle karşılaşacak. Fakat bu teknolojinin bazı dezavantajları var ve şirketler şimdi bu dezavantajları çözmek için çalışacaklar.

Blueetooth teknolojisinin menzili bildiğiniz üzere oldukça sınırlı. Her iki şirket de bu hassasiyet ve menzil konulu dezavantajları çözmek için önümüzdeki günlerde çalışmalarını hızlandıracak. Apple ve Google yapımı uygulamanın Mayıs ayında iOS ve Android mağazalarında yer alması bekleniyor. (Mynet)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.