Intel, AMD'ye meydan okumaya hazırlanıyor

Intel ve AMD arasında yıllardan beridir sert bir rekabet yaşanıyor. AMD, 7 nm süreciyle ürettiği işlemcileri piyasaya sürerek, Intel'in önüne geçmeyi başarmıştı. ABD'li teknoloji devi bu konuda geri kalmamak için yeni planlarını uygulamaya koyuldu. Intel, 2025'e kadar 4nm, 3nm ve hatta 1.8nm varyantları zorlayarak çip çeşitliliğini artırmayı ve rekabette öne geçmeyi amaçlıyor.

Intel'in 10nm "Geliştirilmiş Süperfin" süreci gerçek bir 7nm süreci olmamasına rağmen "7nm" olarak yeniden adlandırılıyor. Intel pazarda hala önemli bir paya sahip olsa da AMD'ye geçilmiş durumda. Yonga boyutunu küçülterek çiplerin performansını ve güç verimliliğini artırarak rakibini geçmeyi hedefliyor.

Engadget'ın haberine göre şirket, çip üretimini kolaylaştırmak için yüksek enerjili üretim sürecini kullanan EUV tabanlı 3nm düğüm planlarını yakın zamanda hayata geçecek. Bu işlem düğümü, 20A (angstrom düğümü) olarak adlandırılıyor. Aynı zamanda bir metrenin on milyarda biri (veya 2nm) olduğu anlamına geliyor.

Bunun ile beraber şirket, 2025 yılına kadar 18A olarak adlandırılan 1.8 nm sürecinin üretimine başlamayı da hedefliyor. Plan, Intel'in kayıp zemini telafi etmek ve küçülen çip yarışında öne geçmek için çalışmalarını sürdürecek. Yani, yakın gelecekte büyük bir performans artışına sahip dizüstü bilgisayarlar, masaüstü bilgisayarlar ve daha fazlasına sahip olabiliriz. (Mynet)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.