Thief (PS3)

Uzun zaman olmuştu, hem de çok uzun...

Diablo 3'ü uzun yıllardır bekleyenlerden biri değildim, ama çıkışına az bir zaman kala merakım artmış ve oynamak için can atmaya başlamıştım açıkçası. Okuduğum ve izlediklerim kadarıyla, gayet hoş bir oyun gibi duruyordu. Çıkınca da hemen oynayanlardan olmuş ve defalarca bitirmiştim. Bir şeyler eksikti tabii, ancak bunlar giderilemeyecek şeyler değildi. Birçok oyuncu için ise Diablo 3, bir faciaydı. Ama neden? Kimileri Diablo 2 gibi bir şey bekliyordu, kimileri ise Diablo 2'den de iyi bir oyun. Serilerin devam oyunlarının daha iyi olmasını ummak, beklemek normal olabilir, ancak yıllarca oynamayı sürdürdüğünüz ve bu esnada sevginizin daha da arttığı bir oyunla henüz yeni çıkmış bir oyunu karşılaştırdığınızda hayal kırıklığı yaşayabiliyorsunuz. Bence yapılması gereken, Diablo 3'ü yeni nesilde değerlendirmek, ona göre karar vermekti. Diablo 2'den 12 yıl sonra çıkan bir oyundu. Neler değişti neler...

"İnceleme başlığı Thief iken Diablo 3 de ne alaka?" diye soruyor olabilirsiniz. Tamamen aynı değil belki, ama yeni Thief'in de benzer bir durumu var. Bir önceki oyun Thief: Deadly Shadows ile yanyana getirdiğinizde belki de yüzüne bakmayacaksınız, ancak oyunun mekaniklerinden tutun da ekrandaki göstergelere kadar Thief'in de yeni nesle ayak uydurmaya çalıştığını ve böylelikle "yeni nesil", daha doğrusu genç nesil oyuncuları kapma amacında olduğunu söyleyebiliriz. Ama bu konuda Diablo 3'ün gerisinde kaldığını da söylemek istiyorum. Yanlış anlamayın, farklı türlerdeki oyunları karşılaştırmıyorum.

2004 yılında çıkan Thief: Deadly Shadows, birçok oyuncunun saygı duyduğu bir oyundu. Zamanına göre grafikleri gayet iyiydi. İlerleyişi, gizlilik unsurları ve kullandığımız ekipmanlar da bir hayli heyecan vericiydi. Ancak o Deadly Shadows'tu ve geçmişte kaldı. Eğer özlediyseniz tekrar yükleyebilirsiniz. Şimdi çıkan oyun ise, Thief. Seriye yeni bir hava katmak isteyen, seriyi yeniden başlatma amacı bulunan bir oyun. Neredeyse 10 sene sonra çıkan bir oyun.

Eidos Montreal tarafından geliştirilen yapım, hem PC hem de konsollar için hazırlandı. Genellikle yazılarda görsellik konusu sonlara saklanır, ancak ben görsellik konusuna biraz erken giriş yapmak istiyorum.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.