Perşembe 22.04.2010
Son Güncelleme: Çarşamba 21.04.2010

Avrupa PC'de sesimizi duydu!

Almanya'nın yüzde 12, Rusya'nın yüzde 25, İngiltere'nin yüzde 12 küçüldüğü Avrupa PC pazarında yüzde 6 ile büyüme kaydeden tek ülke Türkiye oldu. Türkiye'de büyümenin lokomotifi, teknoloji perakendecileri ve telekom şirketleri oldu

Donanım satışlarında 3 milyon adet sınırını geçen Türkiye, araştırma şirketi IDC sonuçlarına göre hem adet hem de ciro olarak geçtiğimiz yıla göre büyüme kaydeden tek ülke oldu. Futbol stadyumlarında slogan haline getirdiğimiz "Avrupa Avrupa duy sesimizi!" marşı şimdi bilgisayar pazarı için geçerli bir söz oldu. Almanya ve İngiltere gibi devler yüzde 12 küçülürken, gelişmekte olan pazar olarak görülen Rusya'da düşüş yüzde 25 ile daha dramatik oldu. Türkiye'nin büyümesinde en önemli unsurlar KDV indirimi, telekom şirketlerinin 3G rekabeti ve dizüstü bilgisayar kampanyaları ve teknoloji perakendecilerinin açılışlarında yaptıkları indirim kampanyaları oldu. IDC araştırmasına göre Türkiye bilgi teknolojisi ve donanım harcaması konusunda pozitif bir büyüme kaydederken yazılım harcamaları 2008 yılına göre yüzde 1 düştü. Bu sonuç Türkiye'nin bilgi teknolojisi alanında değer yaratamayan, al-sat ilişkisine dayalı sığ bir pazar olduğunu gözönüne seriyor.
TELEKOM ETKİSİ ARTTI
Tüketici eğilimi ucuz ve hafif bilgisayardan yana kullanırken, 3G ve tüketici sakati yakalamak isteyen 3 mobil operatör, Türk Telekom ve TTNET kampanyaları etkili oldu. Daha önce bankaların finansman yaratıcılığına bağlı olarak yapılan kampanyalar telekom operatörünün desteği ile daha da yaygınlaştı.
TEK ÜLKE OLDUK
Araştırma sonuçlarıyla görüşünü sorduğumuz Intel Türkiye Genel Müdürü Çiğdem Ertem Türkiye'nin pozitif büyüme kaydeden tek ülke olarak Avrupa'da dikkat çeken ülke olarak dikkat çektiğinin altını çizdi Ertem, "Türkiye bilgisayar ve internet kullanımı konusunda açıklarını kapatıyor. Perakende ve telekom sektörünün bu büyümedeki payı oldukça yüksek" dedi.
Mobil dönüşümün yıldızı
Erol Bilecik / Index Başkan
Bilişim sektöründe 2009 yılının yıldızı "mobil ürünler kullanan bireysel tüketici" oldu. Bireysel tüketimin yarattığı iş hacmi, sektörün toplamında yüzde 30'un üzerine çıktı. Bu kesimi, sırasıyla özel sektör kurumsal müşteri grubu, devlet, finans sektörü ve KOBİ müşteri grubu izledi. Sabah Gazetesi, nesnel ve ilkeli habercilik anlayışıyla Türk insanının en çok okuduğu mecralar arasında yer alıyor. Bilişim gündemini de yakından takip ediyor.
Rekabete ayak uyduracağız
Çağlayan Arkan / Microsoft
Küresel ekonomiye entegre olmakla birlikte gerek bilişim, gerekse iletişim yatırımlarının daha da artacağına, Türk insanının hızlı bir şekilde küresel ekonomide yerini alacağına inanıyorum. Sabah Gazetesi İstanbul medyasındaki değişimin lideri olmuştur. Tek gecede daktilo kullanımından bilgisayar ortamına geçişiyle bir efsane olan Sabah, geçmişteki dinamizmini bugün de sürdürüyor.
Hızlı değişimi takip etmeliyiz
Altan Fakılı / Casper Başkanı
25 yıl boyunca bilgisayar teknolojisi müthiş bir gelişim gösterdi. Bilgisayar sektörü, her 3 ayda birinci faz bir teknoloji değişimi, her altı ayda ikinci faz bir teknoloji değişimi, her bir yılda da köklü bir teknoloji değişiminin olduğu bir sektördür. Sabah Gazetesinde bilişim sektörüne yönelik haberleri, marka ürün haberlerini sıklıkla görüyor ve hem bilişime olan katkısı, hem de kullanıcıları bu alanda bilinçlendirmesi bakımından kutluyorum.
Hayaller gerçeğe dönüşüyor
Mohsen Noohi / Sony GM
Sony'nin kökleri 1946'ya uzanıyor. Hayallerine yürekten inanan iki genç arkadaş, üstün çabaları ile bugün elektronik tarihi olarak anılan dönemi yaratmayı başardı. En büyük ilkeleri insanların keyif alabileceği ve paylaşabileceği, ilham verici ürünler geliştirmekti. Onlara göre teknoloji, üretim değil, paylaşmak demekti ve bu yaklaşım pazara ürünlerle değil bir yaşam biçimi olarak aktarıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.