Perşembe 22.04.2010
Son Güncelleme: Çarşamba 21.04.2010

Mağaza açılışında kuyruk dizüstünde mini modası

ABD'de olduğu gibi yeni ürün ve özellikle indirimler için mağazalarda kuyruklara alıştık. Üstelik mini dizüstülerin hem hafif hem de ucuz olmasını sevdik

Mobil hızlı internet 3G ile 2009'da tanışan Türk halkı, internet, müzik, resim ve yazı yazma gibi temel işlevler için geliştirilmiş ucuzmini dizüstü bilgisayarları çok sevdi. 2009 yılında satılan her 5 dizüstü bilgisayardan 1 tanesi mini oldu. Cep telefonu bayileri bir anda dizüstü bilgisayar bile satmaya başladı. Cep telefonu ve dizüstü bilgisayar satışlarında ise operatörlerin etkisi arttı ve 100 telefondan 15'i operatör kampanyaları ile sahibini buldu. 4 milyon abone 3G başvurusu yaptı. 3G'nin uygulamalar tarafında tam hazır olmasa da rekabeti artırarak TTNET'in WiFi hizmetini ücretsiz sunmasına neden oldu. Tüketici elektroniği pazarının krize rağmen büyümesinde teknoloji perakendicilerinin payı büyük. Mevcut mağazaların sayısı ve satış alanları büyüdü, neredeyse her ay yeni bir açılışta mağazaların önünde kuyruklar oluştu.
MAĞAZADA KÜRESEL REKABET
Yılın son ayında da Best Buy 2 yıllık hazırlıktan sonra Avrupa'daki ilk mağazasını İzmir Balçova'da açtı. İletişim dışında bilişim ürünleri satışında teknoloji perakendecileri bayi kanalını geride bıraktı. Darty, Electro World, Best Buy, Media Markt gibi devler sadece Türkiye'de yerli devlerle mücadele edecek.
İnsana yatırım, sektörü büyütür
Hasan Vatan / Vatan Bilgisayar
Geçen yılın başında krizin en ateşli olduğu zaman şirketlere "çalışanlarınıza zam yapın" çağrısında bulunduk. Biz yaptık ve sonuçlarını geçen yılın sonunda satış artışı olarak aldık. Herşey para değil, aynı zamanda arkadaşlık ve takımdaşlığın güçlü olduğu çalışma ortamlarının da mutlu çalışanları beraberinde getirdiğini biliyoruz. Sabah tüketicilerimize ulaşmada etkin bir rol oynadı. 2002- 2007 yılları arasındaki yüzde 13 binlik rekor büyümemizde sadece Sabah'ı kullandık.
Hizmet rekabeti artacak
Bahadır Özbek / Electro Wold
Electro World olarak tüketici elektroniği sektöründe sürekli büyürken aynı zamanda sektöre katkılarımızı da sürdüreceğiz. Sektörde yaşanan rekabet önümüzdeki dönem artarak devam edecek. Fiyat alanında yaşanan rekabet devam ederken, hizmet alanında sağlanan avantajlar da öne çıkacak. Bu gelişmeleri, sektörün nabzını tutan ve sektöre kalemleri ile destek veren Sabah Gazetesi ekonomi kadrosu ile takip edeceğimize, yıllardır olduğu gibi Sabah Gazetesi sayfalarından okuyacağız.
Marketler çağı yakaladı
Mehmet Nane / Teknosa
Zengin içeriği, değerli yazarları, genç ve dinamik ekibiyle Sabah, Teknosa'nın ve organize teknoloji perakendeciliğinin 10 yıllık tarihinde de önemli bir yere sahiptir. 2000 yılında Teknosa'nın öncülüğünde başlayan ve 10 yılda önemli bir yol kat eden teknoloji perakendeciliği, bugün 4 batılı ve 4 yerli oyuncunun rol aldığı, önemli bir pazar haline geldi. Çağın yakalanması ve iletişim kanallarının açılmasında pay sahibi olan teknoloji marketlerinin gelişmesi, Türkiye'nin duruşunu kuvvetlendirdi.
Tüketiciye seçme özgürlüğü
Nuri Topatan / Media Markt CEO
Sektöre yeni oyuncular girmeye devam edecektir. Bu da, rekabeti son derece olumlu etkiler. Tüketici rekabet sayesinde, kazanmaktadır ve kazanacaktır. Farklı firmaların birbirleriyle yarıştığı bir pazarda, tüketici bakmadan ve karşılaştırmadan almayacak; bütçesi ve beğenilerine en uygun alternatifi seçecektir. Rekabet, tüketiciye seçme özgürlüğü verecektir. Sabah Gazetesi'nin farklı sektörlerin gelişimini teşvik ettiği çok net. Buna teknoloji perakendeciliği de dahildir.
Verimliliğin temel anahtarı
Cahide Akkuzu / Datateknik
Günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelen teknoloji ve iş dünyasında verimliliği yükseltmek için anahtar öneme sahip olan bilişim sektörünün, yaşadığımız krizlere rağmen, Türkiye ekonomisinin yeni lokomotifi haline geldiğini görüyoruz. Bu yıl ise sektör olarak beklentilerimiz daha büyük. Göstergeler geçtiğimiz yıl ertelenmek zorunda kalan kurumsal yatırımların 2010'da gerçekleştirileceğini ve pazarın büyüyerek toparlanma sürecine gireceğini gösteriyor.
İnternet, üretkenliği artırıyor
Çiğdem Ertem / Intel
Daha dün gibi ama dile kolay, tam 25 yıl... Bundan 25 yıl önce, ceplerimize sığabilecek boyutta bilgisayarlardan bahseden birinin akıl sağlığı ile ilgili kuşkuya düşülebilirdi. Bugün, çocuklar doğuştan dijital. Bilgisayar ve internet teknolojilerini anadilleri gibi öğreniyor. İnternet üretkenliği artıyor ve hayal bile edemeyeceğimiz sınırsız kaynaklarla dolu dördüncü çağa doğru ilerliyoruz. Muhtemelen önümüzdeki 5 yılda kolumuzu kaldırıp indirerek TV'yi kumanda edeceğiz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.