Standartlara saklanan gizli gümrük duvarları
Gizli gümrük duvarı olmayan yani standartları olmayan ülkeler kendi dilini konuşmak için yamalı çözüme milyonlarca dolar öder. Fırsatçı ile yatırımcı birbirine karışır
ADALET BAKANLIĞI ZORLUYOR
Avrupa, İngiltere veya ABD'ye gittiğinizde farklı voltaj ve prizlerine rastlıyoruz. Bu örnekleri otomotiv, inşaat ve ölçü birimleri ile uzatabiliriz. Bu standartlara uymayan firmalar o ülkeye ya da Avrupa Birliği sınırlarına giremiyor. Aslında standartlar, o ülkeye sadece al-sat yapmak için gelmiş fırsatçı ile gerçek yatırımcıyı birbirinden ayıran çizgi. Yani gerçek yatırımcının ciddiyetini belirliyor. Bunun önemli bir örneğini Türkçe kısa mesaj atan cep telefonu kullanıcılarının iki katı fatura ödeyerek yaşadığını biliyoruz. Medya takipçisi olunca BTK ve Ulaştırma Bakanlığı üstüne gitti. Milyarlarca lira kazanan cep telefonu operatörleri ve telefon üreticilerinin geçici çözümlerle ciddiyetsiz hareket ederek tüketicileri cezalandırdığı sistemden bu şekilde vaz geçti. Milli Eğitim Bakanlığı uzun yıllar boyunca bilgisayar Türkçe F tuş takımı üzerine karar alsaydı, Türkçe F tuş takımı istediği için bilgisayar firmaları tüketiciden fazladan ödeme istemezdi. Bugün bile bazı firmalar F tuştakımı için ücret istemeye devam ediyor. 1970'lerin sonunda karakter kodları belirlenirken Türkiye'nin ödenek eksikliği yüzünden bilim insanlarını nasıl uluslararası toplantıya gönderemediğini hatırlayanlar vardır.. Bilmeyen Prof Ümit Karakaş'a sorabilir. Bir de konunun ironik kısmı var. 'Türkçe F' ifadesini kullananlar Türkçe 'EF' diye okur!..
ETİKETLER, OTOMOBİLLER TÜRKÇE BİLMEYENLER
Avrupa, Amerika ve İngiltere kendi standartları konusunda çok titiz. Üstelik sadece resmi görevliler değil, her firma kendi ülkesinin dilinin kullanılmasına daha çok özen gösteriyor. Türkiye'de yerli firmalar yabancı dille eğitim alan mühendisler anadilde iletişimin pazara katkısının farkında bile değil. Bunu gereksiz ayrıntı olarak görüyor. Oysa müşteri ilişkilerinde, iletişimde mühendisler dertlerini bir türlü anlatamıyor. Türkçe konuşmaya, Türkçe terimler kullanmaya özen göstermeyen şirketler ürün ve hizmetlerini anlatmakta zorlanıyor. Kullanım klavuzları, yüzbinlerce lira değerindeki otomobilin yardım ekranı Türkçe çalışmıyor. Hem denetlenmiyor hem de otomotiv şirketlerinin uzun vadeli vizyonları yok!
EN SON HABERLER
- 1 22 projenin açılışı gerçekleştirildi
- 2 TEKNOFEST Girişim Programı 3. Dönemi Başlıyor: Teknolojiye İz Bırak, Geleceği Sen Yaz!
- 3 Türk Telekom'un Net Insight ile geliştirdiği senkronizasyonu çözümü ITU-T'de
- 4 TEKNOFEST’te teknoloji yarışmalarına başvurular için son gün 20 Şubat
- 5 5G ve 6G teknolojileri akıllı şehirlerin geleceğini şekillendirecek
- 6 Türk oyun sektörü globale taşınıyor
- 7 Apple "Korkunç Hızlı" tanıtımını cadılar bayramında yapmayı planlıyor
- 8 KEMANKEŞ ilk atış testini başarıyla geçti
- 9 Öğrencilerin ürettiği BİRGÜL roketi TEKNOFEST finalinde
- 10 Rektör Prof. Dr. Yücel Oğurlu’dan TEKNOFEST finalistlerine teşekkür