Perşembe 01.07.2010 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 01.07.2010 10:20

'Olmazsa olmaz'ınız olacak

Bir kaç yıl içerisinde piyasaya çıkacak cep telefonu ya da dizüstü bilgisayar gibi elektronik cihazların büyük bölümünde kablosuz şarj ünitesi de yer alacak. Böylece bir kafede otururken ya da otobüste seyahat sırasında bu cihazlar kendi kendine şarj olacak.

Bugün bazı örnekleri bulunan kablosuz şarj cihazları, ''pazar savaşında'' ön plana çıkmak isteyen firmalar tarafından geliştirilecek. Böylece, GSM sektörünün ''akıllı telefonlara yönelmesi gibi'' elektronik cihazlarda da kablosuz şarj ünitesi, ''olmazsa olmaz'' özellikler arasında yer alacak.
Bu yıl 3 milyon adet büyüklüğe sahip olan, kablosuz şarj olabilen elektronik cihaz pazarı, sadece 3 yıl içerisinde yüzde 70 artarak yıllık 235 milyon adet büyüklüğe ulaşacak.
KABLOSUZ NASIL ŞARJ OLUYOR?
Kablosuz şarj temel olarak üç farklı şekilde olabiliyor; indüksiyon, radyo dalgası ya da resonans. Bu şarj yöntemlerinde temel; manyetik alan.
Örneğin elektromanyetik indüksiyon yönteminde, şehir şebekesine takılı bir elektrik toplayıcı ki bu kafedeki bir masa bile olabilir. Üzerinde bir çeşit RFID (Radyo Frekansı ile Tanımlama) kartı veya enerji transferine uygun entegre bulunan cep telefonu yerleştirildiğinde, enerjiyi bu karta boşaltıyor. Kart da bazı diğer düzenleyici entegreleri kullanarak enerjiyi telefondaki pile iletiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.