Pazar 11.07.2010
Son Güncelleme: Pazar 11.07.2010

Esnaf müşteriyi yanıltmaz

Bimeks Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akgiray esnaflıktan zincir mağazaya dönüşümlerinin hikâyesini anlatırken "Esnaf fiyat aldatmacasıyla müşteriyi yanıltmaz" diyor

Bimeks Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akgiray ve Genel Müdür Arif Bayraktar ile Üsküdar esnafının buluşma noktası Kanaat Lokantası'nda bir araya geldik. 1990'ların başında Kadıköy Mühürdar Caddesi'nde raflarına bilgisayar koyduğu için çoğu kişinin gülerek baktığı Bimeks bugün zincir mağazalarına iş ortağı arıyor. Özellikle Anadolu'daki girişimci sermayeyi iş ortağı yapmaya çalışan Bimeks'in tepe yönetimine ben olmaz dedim onlar nasıl olacağı konusunda beni ikna etmeye çalıştı. Bakalım siz ikna olacak mısınız? Kanaat etmeyi bilen esnafla sürekli karını artırmak isteyen zincir mağazanın beklentilerinin farklı olduğunu söylediğimizde Murat Akgiray ortak noktayı söylüyor: "Esnaf sürekliliği olan ilişkiye inanır. Müşteriyi fiyat aldatmacasıyla yanıltmaz". Akgiray, "İnsanların gözünde bir fiyat asimetrisi oluşturuldu. Birkaç ürünle ucuz algısı yaratıldı. Bu tehlikeli ve geleceği yok. İnsanlar internet veya eş dost vasıtasıyla gerçek fiyatı öğreniyor. Sonra aldatıldığının farkına varınca bir daha o mağazaya uğramıyor. İnternette fiyatlarını yazamayan mağazalar tüketiciye gerçek mesajı veremiyor" dedi.
ESNAF DA DEĞİŞECEK
"Esnaf zincir mağazaya dönüşünce genlerini kaybeder mi" diye sorduğumuz Bimeks Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akgiray, yemek yediğimiz esnaf lokantası Kanaat'in ortamından da etkilenerek. "Kanaat Lokantası şubeleşmeye başlayınca esnaf lokantası kimliğinden çıkar. Hayal görmeyelim. Ayaklarımız yere basarak bakalım. Şubeleşme olursa Kanaat Üsküdar'daki esnaf lokantası kimliğini yitirir. Siz Kanaat'in şubelerini açarsanız, ruhunu korumasını bekleyemezsiniz. Ne yaparsak yapalım her çalışan sizin gibi müşteri ile ilgilenmiyor ve işi sahiplenmiyor. Biz mağaza müdürlerimizin ve iş ortaklarımızın benzer bir karaktere sahip olmasını istiyoruz. Biz sattığımız ürünleri üretmiyoruz. Onların doğru fiyata doğru zamanda ulaşmasını sağlıyoruz. Ancak her şeye rağmen esnaf sıcaklığını müşteriye taşımaya çalışıyoruz" dedi.