Pazar 25.07.2010
Son Güncelleme: Pazar 25.07.2010

Futbol tutkusu virüse dönüştü

Güney Afrika'da Dünya Kupası finallerini izleyenler güvenlikten şikâyetçi olsa da asıl sorunu internet kullanıcıları yaşadı. Her 4 çöp e-postadan 1 tanesi futbol üzerine oldu

Yazla birlikte dizüstü bilgisayarlar virüs derdi yüzünden sorun yaşamaya başladı. Bilgisayar korsanları güvenlik duvarından sızmak için yine popüler bir olayı, futbolu kullandı. FIFA Dünya Kupası süresince güvenlik problemi sadece Güney Afrika'yı ziyaret edenleri değil, sanal ortamdaki herkesi olumsuz yönde etkiledi. Çünkü her 10 e-postadan 9'u çöp mesaj içeriyordu. Ayrıca e-postaların yüzde 16.7'si de virüslü sayfalara yönlendiren linklerden oluştu. Çöp e-posta (Spam) ve virüs yayan e-postalar her zamanki gibi popüler konulara odaklanarak bilgisayarlara sızmayı başardı. Symantec, haziran ayına ilişkin 2010 MessageLabs İstihbarat raporu sonuçlarına göre, "futbol" kelimesi 2010 yılının mart ayından beri global düzeyde etkin olan tüm spam mesajların yüzde 25'ini oluşturdu ve FIFA Dünya Kupası süresince de çok daha yoğun bir seyir izlemeye başladı.
FAVORİ ÜLKE BREZİLYA!

Bu anlamda 'FIFA Dünya Kupası', spam yayıcıların amaçlarına ulaşmak için en çok kullandıkları konu başlığı olarak karşımıza çıktı. Sosyal mühendislik taktiklerine dayanarak hazırlanan bu çöp mesajlar, 2010 Dünya Kupası heyecanından faydalanarak özellikle ilaç, üretim ve finans sektöründe çalışan üst düzey yöneticileri hedef aldı. Alıcılar üzerinden kurumsal sistemlere erişim sağlamak ve kurumsal bilgileri ele geçirmek ana hedefiyle hazırlanan bu spam mesajlarla en çok saldırıya uğrayan ülke de Brezilya oldu.

İLAÇ SEKTÖRÜ HEDEF

Raporda yer alan bilgilere göre değişik sızma tekniği kullanan korsanlar, güvenlik duvarlarını PDF eklentileri ve zararlı uygulamalara yönlendiren linklerle aştı. Böylece daha fazla bilgisayara ulaşma şansı yakaladılar. PDF eklentisi bir antivirüs ağ geçidi tarafından yok edilse dahi, link e-posta içinde kaldı ve çok sayıda kullanıcıya ulaşması sağlandı. Bu uygulamanın daha çok ilaç sektörünü hedef aldığı belirlendi. Dünya Kupası merkezli konu başlıkları özellikle kullanıcıların merakını cezbedecek şekilde tasarlandı ve alıcının html eklentisini açması amaçlandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.