Pazar 10.10.2010
Son Güncelleme: Pazar 10.10.2010

Telekom 1 günde 3 bine yakın PC sattı

Teknoloji perakendecilerini geride bırakarak 1 günde 3 bine yakın 3 ayrı dizüstü ve mini dizüstü bilgisayar satan Türk Telekom kolay ödeme sistemi ile rakiplerini geride bıraktı. Telekom 2011'de LCD TV satışları da yapacak

Türkiye'de satış rakamları sürekli artan dizüstü bilgisayarlar özellikle Türk Telekom, TTNET, Avea, Turkcell ve Vodafone gibi operatörlerin kampanyalarıyla iki haneli büyümeye devam ediyor. Son olarak Türk Telekom sadece 1 gün içinde 3 bine yakın dizüstü ve mini dizüstü bilgisayar satarak rekor kırdı. GfK Türkiye tarafından hazırlanan Bilgisayar Sektör Raporu'na göre 2010'un ilk 8 ayında bilişim sektörü büyümede iç açıcı rakamları yakalayamadı. Monitör, masaüstü bilgisayar, tuştakımı ve web kamerası satışlarında adetsel olarak gerilerken, sadece fare ve dizüstü bilgisayar satışlarında büyüme kaydedildi. Bilişim sektörü adetsel olarak yüzde 1.4, cirosal olarak da dolar bazında yüzde 7.2 büyüdü.

HER 3 PC'DEN 2'Sİ DİZÜSTÜ

GfK Türkiye'nin yaptığı araştırma yine ilk 6 ayda satılan her 3 bilgisayardan 2'sinin dizüstü ve mini dizüstü bilgisayar olduğunu ortaya koydu. 2009'un ilk 8 ayında satılan 100 bilgisayardan 61.1'i dizüstü olurken bu yılın aynı döneminde oran yüzde 68.3'e yükseldi. 2009 yılında büyümeyi tetikleyen yüzde 10'luk KDV indirimi, mobil hızlı internet 3G lansmanı gibi etkenler ortadan kalkınca sektör benzer hızda büyüyemedi. Bilişim sektöründeki büyümeye 2010'da da telekom şirketleri ve teknoloji perakendecilerinin kampanyaları damgasını vurdu. Dizüstü bilgisayar satışında teknoloji perakendecilerini bile geride bırakan Türk Telekom ödeme kolaylığı ile rakiplerinin önüne geçti. Kredi kartı ve benzeri ödeme şartı gerektirmeden sadece telefon veya ADSL faturasına yansıtılan dizüstü bilgisayar satışları ödeme konusunda tüketiciye büyük kolaylık sunmuş oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.