Perşembe 23.12.2010

Başarısı sütten geliyor!

Eski şirketi Danone'de başarılı olan 'iade garantili ürün' taktiğini Vodafone'a taşıyan İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray,18 ayda şirketin rakamlarını pozitife çevirdi. Timuray, "Hedefi aştık istikrarlı büyüyeceğiz" dedi

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı olarak atandığında daha önce teknoloji değil hızlı tüketim sektöründen geldiği için soru işareti ile bakılan Serpil Timuray altı çeyrekte (18 ay) şirketin yönünü negatiften pozitife çevirdi. Danone'de görev yaparken başarılı olan modeli ve pazarlama çalışmalarını Vodafone'da da uygulayan Serpil Timuray, şirketin negatif pozisyondan pozitife dönüşüyle ilgili olarak şunları söyledi: "Yüzde 18 daralma olarak başladığımız ciro grafiğine sonraki iki çeyrekte de eksi olarak devam ettik. Fakat süratle artıya geçtiğimizi görüyoruz. Bizim için ilk dört çeyrek, yani ilk 12 ay temel hedefimiz U dönüşü programımızı icra etmekti. Bu programda da amacımız bütün kaybettiğimiz ciro kaybını bir an önce geri kazanmayı hedefliyorduk. Bunu başardık. Bunun üstüne de son dört çeyrektir Vodafone Türkiye çok yüksek ciro artışları kaydediyor." Toplam gelirin şu anda (Temmuz-Eylül 2010) 953 milyon liralık bir hacme ulaştığını kaydeden Timuray, başlangıç noktasında yüzde 18.6'lık ciro pazar payları bulunduğunu, son altı çeyrek içerisinde 6.5 puan pazar payı kazandıklarını ve yüzde 25.1'e geldiklerini anlattı. Numara taşımada 1.7 milyon abone kazanmak için 7 milyon abone kaybının yüksek olup olmadığıyla ilgili soruya Timuray, "Son dönemde faturalı abone artışına bakarsanız aslında kazandığımız abonelerle uzun süreli anlaşma yaptık. Faturalı Abone Başı Aylık Gelir (ARPU) yüzde 23 artarak 38.7 liraya geldi. Bir yıl içerisinde 1.5 milyon faturalı abone artışı sağladık" diye konuştu.
ŞEBEKE KALİTESİ ARTTI
Şebeke kalitesiyle ilgili ölçümleme yaptırıp yaptırmadıklarına ilişkin soruya Timuray, son iki yılda 2.1 milyar lira yatırım yaptıklarını, satın almadan bugüne satın alma bedeli dahil Türkiye'ye yapılan yatırımın 10.2 milyar lira olduğunu anlattı. Timuray, Eylül 2010'a baz istasyonu sayısında çok önemli bir büyüme olduğunu, 17 bin 400'e ulaştıklarını belirtti. Türkiye'nin geçtiğimiz 2 yıl içerisinde Vodafone Grubu içerisinde yatırımlarda ilk 3'te, öncelikli 3 pazardan biri olduğunu kaydeden Timuray, Oksijen'i gözden çıkarmadıklarını belirten Timuray, teknoloji ekibinin çekirdeğini Oksijen'nin bölgenin teknoloji merkezi olma yolunda olduğunu sözlerine ekledi.
İade kampanyasını sütte de denedi
Daha önce görev yaptığı Danone'de denediği geri iade kampanyasını Vodafone'da da kullanarak şebeke kalitesi konusundaki algıyı değiştirmeye çalışan Timuray, ''Memnun Kalmazsanız Paranız İade'' kampanyasının çok başarılı olduğunu ifade ederek, ilerideki dönemde bunu tekrar edebileceklerini belirterek, 1 liralık telefonları hala sattıklarını bildirdi. Vodafone Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Öğüt ise "Geri iade edenlerin sayısı o kadar az ki hepsine kendi imzamla mektup gönderip tekrar hizmet vermekten mutlu olacağımızı söyledik" dedi.
'İşe alıma devam ediyoruz'
Göreve başladığı dönemde yaşanan işten çıkarmaların geride kaldığını, başladığı Ocak 2009'da 2647 olan eleman sayısının bugün Aralık 2010 itibarıyla 2668'e ulaştığını ifade eden Timuray "Şu an itibariyle başladığımız noktanın üzerindeyiz. Daha çok işe alım yapmak istiyoruz. Şu anda almak istediklerimizin tamamını da alabilmiş noktada değiliz. Açığımız var. Bütçemizin maalesef altındayız" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.