Çarşamba 29.12.2010 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 29.12.2010 09:45

Facebook'tan ilginç analizler

Facebook'ta en çok kim zırvalıyor? Kimler öfkeli, kimler bencil? Veriler bunun gibi birçok soruya ışık tutuyor.

Businessinsider'ın haberine göre Facebook Amerika'daki 1 milyon durum güncellemesinin analizini yaptı. İşte Facebook'un çok ilginç analizleri: Çocuklar kelimeleri atlıyor: Kullanıcıların yaşı ile noktalama ve edatların kullanımı arasında güçlü bir bağ tespit edildi.
Yaşlılar daha çok konuşuyor: Facebook'ta kullanıcı yaşı arttıkça 'durum (status)' cümlelerinin uzunluğu da artıyor. Sosyal durum, aile ve din ile ilgili terimleri yaşlılar daha çok kullanılıyor.
Gençler daha çok küfür ediyor: Genç kullanıcılar lanet okuyor. Öfke bildiren sözcükler ve ben dili de küçük yaştaki kullanıcılar daha çok kullanıyor.
'Sen' kelimesini kullananlar arkadaş canlısı: Bu kişilerin arkadaş sayısı daha fazla.
İnsanlar sabahları daha pozitif oluyor: Durum güncellemesinin en pozitif olduğu vakitler sabah saatleri. Akşam 10:00'dan sonra ise negatif duygular doruğa ulaşıyor.
Olumsuz duygular içeren güncellemeler daha çok yorumalıyor: Arkadaşlar muhtemelen birbirlerine destek olmak için olumsuz 'durum'lara daha çok yorum yapıyor.
Zaman odaklı güncellemeler sabahları daha yaygın: Bu muhtelemen kullanıcıların sabahları önceki gece kaça kadar uyumadıklarını ya da işe ne kadar geç kaldıklarını vb. iletileri yayınlamalarından kaynaklanıyor.
Kullanıcılar durum güncellemelerinde arkadaşlarınınkine benzer kelimeler kullanıyor: Bu durum özellikle aile yahut dinden bahsederken ya da sinirlendiklerinde geçerli.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.