Pazartesi 24.10.2011 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 31.12.2014 12:56

Toshiba'dan dev adım: 6.1 inçte 2560 x 1600 çözünürlük

Toshiba'nın yeni duyurduğu LCD panel, piyasadaki ekranları "siyah beyaz ekran" gibi gösteriyor

Akıllı telefonlarda ilk baktığımız özellik işletim sistemi, sonrasında ise ekranı geliyor genelde. Yüksek çözünürlüklü bir ekran ve tabii ki bu ekranı akıcı bir şekilde çalıştırabilecek bir işlemci çok önemli. Öyle ki iPhone 4'ün büyük başarısını safi retina display yani Apple'ın yüksek çözünürlüklü ekranına bağlayan insanlar bile var.

Toshiba, tanıttığı yeni LCD panel ile ekranlarda uzun süredir fazla kişinin aşamadığı 300 ppi barajını adeta yıkarak geçti. Tam 498 ppi (pixel per inch - inç başına düşen piksel) yoğunluğa sahip ekranın ne kadar net olduğunu haber görselimizden görebilirsiniz. iPhone 4'ün retina display'inin 328 ppi olduğunu düşününce 498 ppi'ın ne kadar yüksek bir değer olduğu daha iyi anlaşılıyor.

Daha önce Samsung 10.1 inçlik, 2560 x 1600 piksel çözünürlüklüyeni bir tableti duyurmuş fakat ne zaman piyasaya çıkacağını söyleyememişti. Google'ın Nexus serisinin yeni üyesi Galaxy Nexus ise 4.65 inçlik ekranda 1280 x 720 pilsel çözünürlük açıklamıştı.

Tıpkı Samsung gibi Toshiba da bu ekran için bir piyasaya sürülme tarihi veremiyor ne yazık ki. Fakat iPad 3, 7.85 inçlik iPad mini ya da iPhone 5 çıkmadan bu ürünü piyasaya süremezlerse pek anlamı olmayacak gibi gözüküyor. Rakip yine Apple yani.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.